mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Berkes Péter
Dr. Berkes Péter
Ambitious Group
Stratégiai igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
62 milliárd dollárt költ médiára az észak-amerikai Y-generáció
2015-01-30 12:23 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A 18-34 évesek több mint 62 milliárd dollárt fognak filmekre, tévére, zenére és egyéb tartalomra költeni idén az USA-ban és Kanadában. Ez fejenként 750 dollárt jelent.

Bár a fenti szám soknak tűnhet elsőre, fontos megjegyezni, hogy mindössze 5 százalékát teszi ki a korcsoport idei költekezésének, ami 1,45 billió dollár - áll a Subscription Contenten. A becslés a Deloitte-től származik. A kutatócég kiemelte, hogy míg az milleniumi (avagy Y) generáció kevesebbet költ hagyományos médiára, mint az idősebb korosztályok, addig több pénzt szórnak el hardverre, szoftverre és mobil-alkalmazásokra. Átlagosan egy okostelefont birtokolnak, és hajlandóak többet fizetni a gyorsabb internetért és a stream-videós szolgáltatásokért. Emellett a digitális tartalmakért is hajlandóak mélyebbre nyúlni a zsebükbe, pl. e-könyvek, digitális magazinok, játékrendszerek, video-on-demand, stb.

A korcsoport tagjai a fizetős tévére (kábel, műhold, stb) költik a legtöbb pénzt. A lista második helyén a zene áll (főleg az olyan online előfizetéses szolgáltatásoknak köszönhetően, mint a Spotify és a Pandora), a harmadikon pedig a videojátékok.
Az ekönyvek, a VOD és az újságok esetében annyi nehézség van, hogy az előfizetői árak magasabbak, mint az egy főre jutó vonatkozó költés, azaz a fenti szolgáltatások drágábbak a kelleténél. A Netflix havi 8,99 dolláros ára például duplája annak, amennyit a korcsoport általában a VOD-ra költ. Az e-könyvekkel kereskedő Oyster ára szintén kétszerese a korosztály költési átlagának (havi 9.95 dollár).

A szektor legégetőbb kérdése tehát az, hogy hogyan lehetne az előfizetői díjak szerepét erősíteni a fogyasztók költségvetésében? A Netflix és az HBO a tartalommal akarja kivívni ezt. Előbbi a House of Cards, utóbbi pedig a Trónok Harca című sorozattól várja elsődlegesen a sikert.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!