mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kádár Tamás
Kádár Tamás
Sziget Kft.
cégvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hogyan vásárolunk online?
2015-03-31 18:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A hazai online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, folyamatosan emelkedik az online boltok száma, az interneten elérhető termékek köre.

A magyar online vásárlók közel egyharmada rendszeresen és magabiztosan szerzi be a termékeket az internetről, egynegyedük pedig igyekszik minél több forrásból tájékozódni online vásárlásaik előtt - derült ki Árukereső.hu legfrissebb kutatásából, melynek fókuszában az online vásárlók vásárlási szokásainak vizsgálata állt. A felmérést az Árukereső megbízásából a GKI Digital Kft. készítette.

Ma már az internetes vásárlás nem csak a fiatalok kiváltásága, hiszen mind a közép korosztály, mind az idősebbek jelentős súlyt képviselnek a vásárlók körében. Az online vásárlás területi koncentrációja is megszűnt már, nem csak a budapestiek élnek ezzel a lehetőséggel, sőt a vásárlók közel 4/5-e már vidéki lakos. Továbbra is igaz azonban, hogy a rendszeres jövedelemmel rendelkezők jelentik az online vásárlás bázisának magját.

Hazánkban az egyes típusok aránya az online vásárlók csoportján belül:
 
  • a rutinosak (31%)
  • az utánajárók (26%)
  • a kezdők (14%)
  • az alkalmi vásárlók (11%)
  • az akcióvadászok (10%)
  • a kalandorok (8%)


Az online vásárló sokaságon belül a hat csoport közül a rutinos vásárlók köre jelenti a legnagyobb csoportot, őket követi az utánajáró vásárló típus. Az, hogy az internetes vásárlók között minden negyedik ebbe a csoportba tartozik, jól jelzi, hogy az online vásárlás ma már tényleg nem csak az alacsonyabb árakról szól, sokkal inkább az internet adta lehetőségek - kényelem, gyors információszerzés, ellenőrzés, válogatás - egyre teljesebb körű kihasználásáról. Az online vásárlók körében ugyanakkor minden tizedik ember az akcióvadászok körébe tartozik, akik számára a gyorsan és könnyen elérhető kedvezmények köre még mindig az egyik legfontosabb tényező.

Az online vásárolt termékek toplistáját Magyarországon a számítástechnikai cikkek és a könyvek vezetik.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!