mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Budapest a harmadik legnépszerűbb úticél a régiónkban
2015-07-06 11:47 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az elmúlt évek statisztikája szerint Budapest az utazók számát tekintve a régióban a második leggyorsabb ütemben növekvő város.

A kelet-közép-európai térségben Budapest a harmadik legkedveltebb város a világ legnépszerűbb úticéljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a MasterCard a külföldi látogatók adott évre vonatkozó becsült létszáma alapján állít össze évről évre.

A kártyatársaság becslése szerint Budapestre közel 3,2 millió külföldi látogató érkezik 2015-ben, ami a tavalyihoz képest 1,3%-os növekedést jelent. Ezzel az eredménnyel a magyar főváros olyan jelentős európai városokat utasított maga mögé, mint például Brüsszel, Zürich vagy Moszkva. Globális összesítésben, összesen 132 vizsgált nagyváros közül Budapest az előkelő 41. helyet, az európai mezőnyben a 16. helyet foglalja el, a régióban pedig csupán Bécs és Prága előzi meg.

"Az osztrák és a cseh főváros nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint Budapest, mind méretét, mind építészetét, mind infrastruktúráját tekintve, ezért úgy gondoljuk, csak idő kérdése felzárkóznunk hozzájuk. Sőt, Budapest jó eséllyel a régió kiemelt célállomásává is válhat, mivel továbbra is tartja azt az alacsony árszintet, mely sokak számára még vonzóbbá teszi. Ráadásul hazánk jól kiépített bankkártya elfogadói hálózattal rendelkezik, így az utazóknak valutát sem szükséges váltaniuk" - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. "A statisztikák is bizakodásra adnak okot: az elmúlt hét évben a Budapestre érkezők számát tekintve az átlagos növekedési ütem 7,4% volt évente, mely régiós szinten a második legjobb eredmény."

A felmérés szerint a régióban a legnagyobb összeget Bécsben költik el az utazók (218 000 HUF), több mint kétszer annyit, mint Budapesten (98 000 HUF). Moszkva a vendégéjszakák számát tekintve némileg elmarad a magyar fővárostól, az egy főre jutó költéseket nézve azonban a második a tíz legnépszerűbb kelet-közép európai város közül.

A teljes rangsort immáron ötödik alkalommal London vezeti, mely idén 18,82 millió látogatóra számíthat. A lista második helyén szereplő Bangkokban, mely bár majdnem ugyanannyi utazót vonz idén, mint a brit főváros, az előrejelzések szerint majdnem 8 milliárd dollárral kevesebbet fognak költeni. A dobogó harmadik helyén Párizs áll 16 millió utazóval és 16,6 milliárd dollár költéssel. London után a legnagyobb összeget, 17,4 milliárd dollárt a hatodik helyezett New Yorkban hagynak ott a látogatók.

Az adatok alapján egyértelműen kirajzolódik az ázsiai nagyvárosok előretörésének tendenciája. A négy leggyorsabb növekedést produkáló városból három található ezen a kontinensen: a Srí Lanka-i Colombo, a kínai Csengtu és a japán Oszaka. A Top 10-ben szereplő nagyvárosok fele szintén Ázsiában, három Európában (ebből az egyik Isztambul), egy Észak-Amerikában és egy a Közel-Keleten található.

Az első tíz helyezett közül a múlt évhez képest a legnagyobb növekedést a látogatók számában Isztambul érte el (11,4%), az elmúlt hét évet tekintve pedig Bangkok (11,7%) és Szöul (11,4%) van az élen.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!