Bluetooth-beacon alapú üzenetek a buszon ingázóknak
2015-07-21 12:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A brit Exterion Media jóvoltából a londoni buszok utasai aszerint kapnak személyre szabott üzeneteket, hogy éppen hol tartózkodnak.
Az Exterion Media, Európa legnagyobb magántulajdonú out-of-home reklmipari cége a napokban jelentette be, hogy 500 londoni buszt szerelt fel bluetooth-beacon rendszerű jeladókkal.
A projektben technikai partnerük a Proxama PLC, amely bluetooth-beacon (a célszemély pozíciója alapján küld személyre szabott ajánlatokat) technológiát alkalmazva fejlesztett olyan alkalmazást, amely a londoni ingázók telefonjaira küld in-app (alkalmazáson belüli) üzeneteket.
A bejelentésre azután került sor, hogy a beacont 6 hónapig 110 norwich-i buszon tesztelték, ahol a felhasználók 30 százaléka megnyitotta a kapott üzenetet és a tesztidőszak alatt 2000 app-ot le is töltöttek. Londonban extrém magas, 94 százalékos az okostelefon penetráció, az átlagos utazási idő a buszokon 17-19 perc, így bőven van idő interaktív smartmobil kommunikációra.
"Folyamatosan keressük az innovatív megoldásokat arra, hogy megszólítsuk az úton levők millióit. Azt gondoljuk, a személyre szabott üzenetek jelentik az out-of-home kommunikáció jövőjét" - mondta Jason Cotterell, az EM ügyvezetője, aki hozzátette, hosszútávú céljaik közt szerepel a Királyság teljes területén közlekedő buszhálózatok bevonása a projektbe - tudósított a
Posterscope.