mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Amazon - az óriásvállalat ismét növekedési pályán
2015-07-28 18:09 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A világon szinte mindenhol jelenlevő Amazon, a várakozásokkal ellentétben nyereséggel zárta a 2015-ös év második negyedévét.

Ennek eredményeképpen az Amazon-részvények a tőzsdén is emelkedést értek el. A fő húzóágazat jelen pillanatban az Amazonnál a Cloud szolgáltatási szektor.

A gazdasági életben szinte törvényszerű az, hogy először történik meg a növekedés, ezután emelkedik a nyereség is. Úgy néz ki azonban, hogy főként a technológiai cégeknél ez a két folyamat egyszerre is bekövetkezhet. Így történt ez az Amazon esetében is, amely az elmúlt negyedévben jelentős nyereségre tett szert, emellett forgalma is mintegy 20 százalékkal emelkedett. Így nem csoda, hogy a jó eredmények a tőzsdei kereskedelmet is fellelkesítették: az Amazon-részvények mintegy 17 százalékos erősödést mutattak.

Tőzsdei elemzők azt jelezték előre, hogy az Amazon enyhe veszteséggel fogja zárni ezt az időszakot, azonban a részvények emelkedésének hatására az internetes cég még az Wal-Mart láncolatnál is értékésebb lett. Mindez annak ellenére történt, hogy a Wal Mart a napokban jelentette be azt, hogy Amazonnal szembeni helyzetét erősítendő, a napokban vásárolt egy kínai online-kereskedő céget.

Az Amazonnál a cloud szolgáltatások jelentik a húzóerőt

Az Amazon esetében jelen pillanatban a cloud szolgáltatások jelentik a fő húzóerőt, hisz ezen szolgáltatásokat sok magánszemély vagy akár startup vállalat veszi igénybe. Ebben a szolgáltatási ágazatban az előző évhez képest az Amazon mintegy 80 százalékos forgalmi növekedést ért el, így operatív nyeresége is 77 millió dollárról 391 millió dollárra emelkedett. Így az Amazon az erős piaci konkurrens cégek mellett is (Google és Microsoft) megállta helyét.

Az Amazon az április-június közötti időszakban 92 millió dolláros nyereségre tett szert. Ez kiemelkedő eredmény, ha azt vesszük figyelembe, hogy az előző negyedévben a vállalat még 57 millió dolláros veszteséggel számolt.

A vállalat alapítója, Jeff Bezos szerint az Amazon jelenlegi sikerének egyik titka az lehet, hogy a vállalat kiadásai kisebb mértékben nőnek, mint bevételei. "Az elmúlt időszakban az Amazon rengeteg pénzt fektetett logisztikai infrastruktúrába. Emellett a cég kassszáját a Fire Phone házi okostelefon kifejlesztésének költségei is terhelték." - mondta a vállalatvezető.

Az internetes óriásvállalat az előző évhez képest mintegy 38 százalékkal több munkatársat foglalkoztat. Csupán az elmúlt negyedévben az Amazon mintegy 18,000 munkatársat vett fel, így Amazon valószínüleg ismét növekedési pályán marad.

Forrás: kftkreator.hu


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!