mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Markáns életmódbeli változást hoztak az okostelefonok
2015-08-13 09:07 [MTI + Mediainfo.hu]

A magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül.

Az ISQ Online cég négy országban végzett felmérést - Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Romániában - a Google megbízásából arról, milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben. A kutatást idén április-májusban végezték, 800 fős, 15 évnél idősebb internetezők populációjában, reprezentatív mintán.

A felmérés szerint a magyar okostelefon-felhasználók 28 százaléka gyakorlatilag egész nap nyomkodja készülékét, és 31 százalék legalább óránként ránéz a kijelzőre. Ha véletlenül otthon felejti készülékét, a magyar okostelefon-tulajdonosok 26 százaléka szinte pánikba esik és meztelennek érzi magát, ugyanakkor az okostelefont használók 45 százaléka azt állítja, sosem felejti otthon a mobilját. A telefon nélkül töltött napot ugyanakkor egészen sokan élvezik, a megkérdezettek 39 százaléka váratlan nyaralásként tekint az így eltöltött időre.

A felmérés szerint a magyar mobilhasználók elsősorban személyi asszisztensként (42 százalék) és szórakoztató központként (39 százalék) tekintenek a telefonjukra. A magyar tulajdonosok több mint fele használja telefonját bankszámlájának ellenőrzésére, 47 százalék pedig gyakran vásárol online mobilja segítségével.

A reggeli indulás előtt a leggyakrabban ellenőrzött tárgyak közül az okostelefon szorosan a második a pénztárca után (71 és 72 százalék), messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csak a harmadik a fontossági listán (57 százalék). Minden harmadik telefontulajdonos egész nap a keze ügyében tartja készülékét, és sokan még pihenés közben sem teszik le telefonjukat: a válaszadók 60 százaléka például tévézés közben is a kezében tartja mobilját.

A felhasználók 56 százaléka szerint a mobil szuperereje, hogy nyugodtan lehetünk feledékenyek. A mobil legjobb tulajdonságai közül nagyjából ugyanennyire fontos, hogy a felhasználók bárhol bármit megnézhetnek és megkereshetnek rajta (53 százalék), így biztonságban érzik magukat.

Az okostelefont használók 17 százaléka még randi alatt is felmegy az internetre a telefonján, míg 53 százalék a baráti találkozókon teszi ugyanezt. A legtöbb felhasználó társaságban is nehezen teszi le telefonját, gyakran ellenőrzi e-mailjeit, és a netre is felmegy.

Egy hetet végigkövetve, az okostelefon-tulajdonosok a leggyakrabban az időjárást előrejelző alkalmazást használják telefonjukon (78 százalék), de népszerűek a közösségi oldalak alkalmazásai (69 százalék) és a fotós alkalmazások (68 százalék) is. A felhasználók közel egyharmada 3-5 applikációt tölt le telefonjára egy hónap alatt, minden tizedik tulajdonos pedig akár tíz alkalmazást is telepített. Ha bármilyen alkalmazást választhatnának, minden második okostelefon-tulajdonos a forgalmi dugókat és alternatív útvonalakat javasoló appot töltene mobiljára, míg a felhasználók 41 százaléka készülékével fizetne, így gyorsítva fel a vásárlást.

Minden negyedik ember (27 százalék) csak wifi kapcsolattal hajlandó internetezni okostelefonján, ez magasabb arány, mint a kutatásban résztvevő többi országban. A túlnyomó többség (67 százalék) lehetőség szerint ingyenes vezeték nélküli hálózatra kapcsolódik, hogy így kímélje az adatforgalmi keretet, ennek ellenére az előfizetők 73 százaléka így is nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki a csomagja által biztosított keretből. A megkérdezett országok közül a magyarok a legkevésbé elégedettek adatforgalmi keretükkel: 16 százalékban úgy érezik, nem tudnak olyan gyakran netezni, amilyen gyakran szeretnének.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!