Sok új gyártó lépett az okoseszközök piacára
2015-08-28 09:11 [MTI + Mediainfo.hu]
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation felmérése szerint.
Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. A második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesítettek, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál.
Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán.
A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene leginkább e két új belépőnek köszönhetően 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.
"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra nem csak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését.
Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője.
A piacvezető Fitbit 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál. Az Apple 3,6 millió készülék eladásával 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig 3,1 millióval 17,1 százalékos piaci részesedést ért el. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.
Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő. A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott.