A cégek harmada marketingkárosult 2020-09-10 12:02
Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel.
Madalina Rita Flow PR újmédia stratéga, vezető tanácsadó
Bullying kutatás a Vodafone-tól 2015-10-02 11:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A kamaszok majdnem fele úgy gondolja, hogy az internetes zaklatás nagyobb problémát jelent a fiatalok számára, mint a kábítószerrel való visszaélés. A Vodafone elindítja a BeStrong kampányt.
A Vodafone 11 országban, közel 5 000 kamasz megkérdezésével végzett online felmérést. "A digitális világba született új generáció folyamatos internetes kapcsolatban érzi a legjobban magát, de az online világban a fiatalokat számos veszély is fenyegeti. Kutatásunk arra világított rá, hogy sok kamasz nem tudja, hogyan segíthetne a barátjának internetes zaklatás esetén, a BeStrong kampány pedig éppen azért született, hogy a fiatalok jelezni tudják támogatásukat érintett társaik felé" - mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone felkérésére a YouGov által elvégzett felmérés szerint, a kamaszok közel egyötöde (18%) esett már áldozatul internetes zaklatásnak, és 41%-uk depressziósnak és tehetetlennek érezte magát miatta. 26%-uk érezte úgy, hogy magára hagyták, 18%-uk fejében pedig még öngyilkos gondolatok is megfordultak.
Az internetes zaklatásnak áldozatul esett kamaszok 38%-a azt nyilatkozta, hogy a zaklatást még a szüleiknek vagy gondviselőjüknek sem mondták el. Szégyellték magukat vagy féltek tőle, hogy a szüleik beleszólnak, és aggódtak, vajon mit fognak lépni. A megkérdezettek 43%-a úgy nyilatkozott, hogy nagy kihívás lenne számára támogatni a közösségi médiában zaklatott barátját, mert "nem találná a megfelelő szavakat"együttérzése kimutatásához. A kamaszok 72%-a azt nyilatkozta, hogy ha barátjukat internetes zaklatás érné, minden valószínűség szerint hangulatjel használatával fejeznék ki együttérzésüket vagy támogatásukat.
A felmérés eredményére válaszként a Vodafone elindítja a nemzetközi BeStrong internetes zaklatás-elleni hangulatjel (emotikon) kezdeményezését, amelynek részeként olyan "támogató hangulatjelek" készültek, amelyek célja, hogy ráirányítsák a figyelmet a részvét, az együttérzés és támogatás kimutatásának fontosságára.
A Vodafone Csoport az emotikonok minél szélesebb körű alkalmazhatósága érdekében tárgyalásokat folytat az iOS, Android és Facebook alkalmazásfejlesztőkkel, hogy minél több üzenetküldő alkalmazásban legyenek elérhetőek ezek a speciális ikonok. A Vodafone a saját Message+ üzenetküldő alkalmazásában már elérhetővé, használhatóvá tette ezeket.