Kevés hirdető használja a multiscreening-et
2015-11-26 17:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A hirdetők nem tudják kihasználni a multiscreening-ben rejlő lehetőségeket. Az MEC regionális tanulmányt készített a többképernyős médiafogyasztásról.
A TV-nézés közben nem internetezők már most kisebbségben vannak, derül ki a kutatásból, melyben 5000 internethasználó szokásait vizsgálta az MEC a lengyel, cseh, magyar, román és orosz piacokon. A válaszadók többsége egyidejűleg használ több készüléket, és körülbelül 50%-uk TV-nézés közben okostelefonjáról vagy tabletjéről internetezik.
Az erős trend ellenére a hirdetők csak egy töredéke motiválja a TV-nézőket arra, hogy látogassák meg a weboldalukat és/vagy közösségi oldalukat, hogy ezzel további interakciót szorgalmazzanak a fogyasztókkal. A leginkább aggasztó adat viszont azoknak a hirdetőknek az aránya, akik bár online felületükre terelik a közönségüket, de nem rendelkeznek mobilra optimalizált oldallal. Így azoknak a nézőknek, akik amellett döntenek, hogy mobilkészüléken megnézik az oldalt, ez a találkozás a márka negatív megítélésével járhat.
"A televízió és internet az ügynökségi hirdetők teljes médiaköltésének körülbelül 76%-át teszik ki Magyarországon. Ezért a hirdetési befektetések megtérülése erősen függ attól, hogy ezeket a médiatípusokat hogyan használják a kampányok során. A többképernyős médiafogyasztás jelensége - amely megváltoztatta és gazdagította a TV-nézési szokásainkat az elmúlt években - még a régiónkban is egyértelműen alulértékelt a hirdetők stratégiájában" - jegyezte meg Gulyás János, az MEC magyarországi ügyvezetője.
Az MEC multiscreen kutatásának további eredményei is mutatják, hogy miért érdemes a többképernyős trendet követni a TV-s és online stratégia során. Azoknak az internetezőknek az aránya, akik rákerestek a TV spot hatására a hirdetőre, 40%-tól (Magyarország) egészen 77%-ig (Csehország és Románia) terjed. (Oroszországban ez az arány 74, Lengyelországban 58%.)
Az emberek a reklámblokkok alatt böngésznek leginkább, és sokkal kevésbé a műsorok közben. Ez szintén azt támasztja alá, hogy ilyenkor jobban fel lehet kelteni a nézők figyelmét.
"Az a tény, hogy pont a reklámblokkok alatt oszlik meg leginkább a nézők figyelme az internet és a TV között, nem feltétlenül hátrányos az utóbbi szempontjából. Akár csökkenhet is a TV-képernyőtől eltávolodók aránya a reklámszünetben, a mobileszközök elterjedése előtti időkkel összehasonlítva. Paradox módon (bár a közönség figyelmét kicsit csökkentve) a tabletek és okostelefonok sokszor elősegítik azt, hogy az emberek a nagy képernyő előtt maradjanak. Ez lehetőséget teremt a hirdetők számára is" - jegyezte meg Jobbágy Tamás, az MEC kutatási vezetője.
Ihász Ingrid, az MEC digitális vezetője szerint a többképernyős médiafogyasztás népszerűsége nem csak az oldalak mobilverzióinak, és azokon megjelenő releváns tartalmak megjelenéseit kell, hogy elősegítse. "Szintén fontos, hogy a médiatervezésben egyre több intelligens szolgáltatást nyújtsunk az ügyfeleknek, hogy maximalizáljuk a többképernyős kampányokban rejlő lehetőségeket" - mondta Ihász Ingrid.