mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ismét Vidus Gabriella a legbefolyásosabb a médiapiacon
2016-05-06 11:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A tavalyi évhez hasonlóan idén is Vidus Gabriella, az RTL vezérigazgatója vezeti a Marketing&Média "Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" rangsort.

Kilencedik alkalommal készítette el a hazai médiapiac legbefolyásosabb szereplőinek listáját a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A "Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" összeállítás azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2016-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint az elmúlt évben földcsuszamlásszerű változások voltak a hazai médiavilágban, ami a lista összetételén is jól látható. Soha korábban ennyi új név nem jelent még meg a toplistán, mint idén, a befolyásosak közel 40 százaléka cserélődött ki az elmúlt évben. Hosszú távon is igaz, hogy változik a hazai médiaelit: a jelenlegi ötvenes listán csupán 12 olyan szakember van, aki 2008-ban is szerepelt az összeállításban.

Az első tíz helyezett

Megőrizte vezető helyét a legbefolyásosabb médiapiaci szereplők toplistáján Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője, aki tavaly még kereskedelmi igazgatói pozícióban, igaz, a vezérigazgatói poszt fő várományosaként lett első. Egyből az előkelő második helyre került a toplista egyik új szereplője, Andy Vajna, a TV2 Média Csoport új tulajdonosa. Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője egy helyezést javítva idén dobogós lett, a zsűri értékelése alapján ő a harmadik legbefolyásosabb ember ma a hazai médiaiparban. 2016-ban Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója negyedik lett a listán, ötödik helyen pedig Bayer József a Ringier Axel Springer vezérigazgatója végzett. Érdekesség, hogy idén először létszámban kiegyenlített a két nagy kereskedelmi csatorna képviselete a top10-ben: amíg korábban RTL-es fölény volt tapasztalható, 2016-ban először 2-2 személy képviseli a tévéket. Kolosi Péter, az RTL programigazgatója idén hatodik lett, Dirk Gerkens pedig a TV2 képviseletében tért vissza a lista kilencedik helyére. Új szereplő a mezőnyben Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki a hetedik helyre került, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a tavalyi eredményéhez hasonlóan most is nyolcadik lett. Tizedik helyen idén a MEC Hungary ügyvezetője, Gulyás János végzett.

Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban - Első tíz helyezett


1. Vidus Gabriella (RTL Magyarország)
2. Andy Vajna(TV2 Média Csoport)
3. Habony Árpád(Modern Media Group)
4. Varga Zoltán (Central Media)
5. Bayer József (Ringier Axel Springer)
6. Kolosi Péter (RTL Magyarország)
7. Lukács Csaba(Atmedia)
8. Christopher Mattheisen (Magyar Telekom)
9. Dirk Gerkens(TV2 Média Csoport)
10. Gulyás János (MEC)
(Forrás: Marketing&Média)

A médiavállalatok uralják a mezőnyt

Ahogyan 2008 óta minden évben, idén is a médiavállalatok adják a toplista legtöbb szereplőjét, egészen pontosan 54 százalékát, amely négy százalékpontos csökkenés a tavalyi részarányukhoz képest. Ez annak is köszönhető, hogy komolyan erősödött a média- és reklámügynökségek aránya, 24-ről 30 százalékra. A telekommunikációs szektor viszonylagos állandósággal szerepel a toplistán, képviselőik aránya idén 10 százalékos. Az idei lista újdonsága ugyanakkor, hogy minden korábbinál több, a politikához valamilyen módon köthető médiavezető került a legbefolyásosabb szereplők közé. Amiben pedig nincs változás, az a piackutató cégek elmaradása: immár negyedik éve, hogy közülük senki nem került a legbefolyásosabbak közé, miközben korábban előfordult, hogy a kutatók akár a lista 10 százalékát is elfoglalták.

Erősen kezdtek az idén debütálók

Többek között 2016-ban került először a legbefolyásosabb médiapiaci szereplők listájára Száraz István, aki az Origót és Vs.hu-t tulajdonló New Wave Media vezetője, és a tizenegyedik helyen végzett. A tizenkettedik helyre került Bánhegyi Zsófia, aki Rózsa Ivánt váltotta a Telekom kommunikációs igazgatói posztján. Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója a tizenötödik. Az őt követő Rónai Balázs, a Mediaworks vezetője is új szereplője a toplistának, Mihók Attila utódjaként.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!