mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hámori Barbara
Hámori Barbara
Content House
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Bővíti demenciakutató játékát a Telekom
2016-06-21 10:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Másfél hónapja jelentette be új mobiljátékát a Telekom, amellyel a demenciakutatást kívánja szolgálni, és mára több mint egymillióan játszanak nap mint nap a Sea Hero Quest nevű mobiljátékkal.

A demencia terjedése globális problémát jelent. A szellemi képességek gyors és kóros hanyatlása jelentősen rontja az érintettek életminőségét, nagy terhet jelent környezetük, hozzátartozóik számára, és rendkívüli módon terheli meg az egészségügyi ellátórendszert világszerte. A Telekom okostelefonra és táblagépre fejlesztett applikációjával bárki játszva segítheti a demenciakutatást. Miközben ujjainkkal a halászhajót kormányozzuk, óriási mennyiségű - anonim módon kezelt adatot juttatunk el a tudósoknak. Ahhoz, hogy sikerrel vegyük az akadályokat a Sea Hero Quest-ben, leginkább a tájékozódási képességünkre van szükség.

A térbeli tájékozódásért és az emléknyomok rögzüléséért többek között a hippokampusz nevű agyterület a felelős: az itt található idegsejtek kapcsolatai megváltoznak a látottak alapján, így fejből is tudni fogjuk, merre kell mennünk.

A Sea Hero Questhez kapcsolódó kutatásról Hugo Spiers, a Londoni Egyetem Viselkedésneurológiai Intézetének professzora így nyilatkozott: "Soha nem volt hasonló lehetőség arra, hogy a legkülönbözőbb országokban élő emberek ezreinek tájékozódási képességét vizsgáljuk. Az eredmények segíthetnek megvilágítani, hogy hogyan használjuk tájékozódásra az agyunkat és közelebb hozhat a korai diagnózishoz és a hatékony gyógyszeres kezeléshez a demenciakutatásban".

Milyen formában kerülnek az adatok a tudósokhoz? A hajó játék közbeni mozgását a különböző pályákon egyfajta hőtérképként kapják meg elemzésre a tudósok. A játékban megtett minden apró mozdulat és minden döntés értékes adatokat nyújt a szakembereknek és segíti a kutatást.

A Sea Hero Quest, amelyet eddig világszerte több mint egymillióan, csak Magyarországon közel 130 ezren töltöttek le, a napokban 30 új pályával és más újításokkal is bővült. 50 ország játékosai eddig több mint 11 évnyi játékidőt értek el, ilyen mennyiségű kutatási adatot a tudósok több mint 1500 év alatt tudták volna csak létrehozni laboratóriumi körülmények között.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!