mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tovább nőtt a digitális kábeltévé piaca
2016-08-02 17:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Júniusban 42,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya.

Az NMHH által publikált gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. E szerint a megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom, Invitel, UPC Magyarország, DIGI, PR-Telecom, Tarr Kft., ViDaNet, Parisat, UPC DTH, Antenna Hungária) 2016. június végén 3,273 millió előfizetést tartottak nyilván.

Júniusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül júniusban 1,377 millióról 1,390 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 901 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,8 százalék volt júniusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 26,7 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 2,266 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 880 ezerről 876 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26 százalék, második helyen a Telekom állt 23,6 százalékkal, akit a DIGI követett 23,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 29,6 százalék, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik helyen a UPC található, amelynek részesedése 28,8 százalék volt. 2016. június végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,4 százalék volt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!