mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Internetszolgáltatást cserélünk a leggyakrabban
2016-12-15 11:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A hűségidő lejártával főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak a hazai ügyfelek - derül ki a Netrisk.hu távközlési szolgáltatási oldalán, a Telenet.hu-n végzett felmérésből.

A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy az átlagos ügyfél ragaszkodik valamelyik ismertebb szolgáltatóhoz, 72 százalékuk számára fontos a kiválasztott szolgáltató ismertsége "A különféle távközlési szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleknek mindössze hatoda tudja, mikor jár le a hűségideje" - mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. "Ez igen alacsony arány, amit nyilvánvalóan erősít az a tény, hogy a hűségidő lejártának jelzésére semmilyen előírás nem kötelezi a szolgáltatót. Ugyanakkor a hűségidő elteltével bármikor dönthetnek úgy az ügyfelek, hogy szolgáltatót vagy díjcsomagot váltanak, és ezzel a lehetőséggel egyre nagyobb arányban élnek is."

A teljes kínálati paletta a hazai távközlési piacon igen széles: a 10 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan 20 szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a fenti településkörben átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása, míg a többi szolgáltatást (vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet) átlagosan 7-8 társaság nyújtja. E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a korábbi helyi távközlési hálózatokat üzemeltető, úgynevezett inkumbens szolgáltatók rendelkeznek. Sokszor az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság.

A távközlési piacon az ügyfelek többsége az ismertebb, bejáratott névvel rendelkező szolgáltatókba helyezi a bizalmát: a kérdőívre adott válaszok szerint 72 százalékuk számára fontos szerepet játszik az ismert márkanév, amikor dönt az igénybe vett szolgáltatásról. A szolgáltató vagy díjcsomag váltása mellett nem feltétlenül a költségcsökkentés miatt döntenek: a válaszadók 36 százaléka számára az a cél, hogy a jelenleg fizetett díjért több vagy jobb szolgáltatást találjanak.

Az ügyfelek alternatív ajánlatokra elsősorban az internetszolgáltatások körében kíváncsiak (86%), de a TV (80%) és mobiltelefon-szolgáltatás (79%) is bírja a többség érdeklődését. Ugyanakkor a vezetékes telefon (41%), illetve a mobilinternet-szolgáltatás (37%) jobbára kívül esik a figyelmükön. Ez utóbbira az a magyarázat, hogy az ügyfelek nem is tudnak arról, hogy a mobiltelefonjukon nem csak az inkumbens társaságok, hanem virtuális szereplők mobilinternet-szolgáltatásai is elérhetők.

A Netrisk.hu fél évvel ezelőtt tette lehetővé oldalán távközlési szolgáltatások egyszerű összehasonlítását és megrendelését. A Telenet.hu néven futó összehasonlító oldalon jelenleg országosan több mint 50 távközlési szolgáltató ajánlatai hasonlíthatók össze.

Az oldalon leadott megrendelések megoszlása is azt mutatja, hogy a vezetékes internetszolgáltatások területén zajlik a legtöbb szolgáltató- vagy díjcsomagváltás: a megrendelések 46 százaléka tartozott ebbe a körbe. Csomagajánlatok tették ki a megrendelések további 25 százalékát, a televíziós szolgáltatások aránya 20 százalék volt. a többi szolgáltatás (mobilnet, vezetékes- és mobiltelefon) adta a maradék 9 százalékot.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!