mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A mobil játékok forgalma megelőzte a személyi számítógépekét
2017-03-01 09:20 [MTI + Mediainfo.hu]

Tavaly a mobil játékok egynegyedével nagyobb bevételt termeltek, mint a személyi számítógépes játékok és dupláját a játékkonzolok forgalmának.

A mobil készülékeken futó játékok bevétele 2014-ben előzte meg a személyi számítógépekét és 2016-ra előnyük már 25 százalékra nőtt. A konzolos játékok bevételének a mobil játékok tavaly már több mint a dupláját termelték ki az amerikai International Data Corporation (IDC) és az App Annie piackutató cégek közzétett "Gaming Spotlight, 2016 Review" tanulmánya szerint.

Az olyan új technológiák, mint a valós látványt kiegészítők és a virtuális valóságot létrehozók (Augmented Reality, AR; illetve Virtual Reality, VR), elsősorban a mobil platformokon terjednek és túlnyomórészt a fiatal korosztály körében népszerűek.

A 2016 harmadik negyedévében végzett felmérés szerint az AR-játékokat játszó felhasználók túlnyomó többsége a fiatal korosztályból kerül ki és közel nyolcvan százalékuk játszik heti öt óránál többet. A mobil VR-játékok ehhez képest még viszonylag gyerekcipőben járnak, de itt is inkább a fiatal korosztály képviselteti magát a felhasználók között, akik legalább 15 órát töltenek játékkal hetente.

"2016 a mobil játékok eddigi legjobb éve volt" - mutatott rá Danielle Levitas, az App Annie kutatója. Elmondta: "A Pokémon GO kitörő sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy messze a személyi számítógépek és a játékkonzolok elé lendülhessen a mobil készülékek játékforgalma. Várakozásaink szerint a valós látványt kiegészítő és a virtuális valóság technológiák összefonódásával a mobil eszközök válnak a játékipar legnagyobb bevételt termelő platformjává."

Miközben az iOS App Store és Google Play alkalmazás portálokon a letöltések 35 százaléka volt játék, ezek adták a bevétel 80 százalékát. Az iOS játékok bevétele a korábbi évekhez hasonlóan tavaly is felülmúlta nem csak a Google Play játékbevételét, de az összes Androidos alkalmazásportál együttes bevételét is.

Kína és Japán mobil játékok terén betöltött piacvezető szerepe tovább erősödött tavaly. A mobiljáték-bevétel több mint 60 százaléka tavaly már Ázsiából származott.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!