mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Rádióhallgatás 2016 telén
2017-03-08 11:12 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Továbbra sem látszik jelentős szűkülés a rádiós piacon: naponta országosan 5 és félmillióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak.

Az adatok megbízhatósága és mélyebb célcsoportokban elemezve is fenntartható érvényessége érdekében a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium több, mint 7 ezer fő megkérdezésével folytat rádiós hallgatottságmérést. A Class FM offline sugárzásának elhallgatása óta - hála a decemberi, dupla mintán történt adatfelvételnek - most, a januári méréssel együtt állt össze először a 2016-ban megszokott, 7 388 fős mintanagyság.

Az eredmények alapvetően megerősítették a januárban kiadott, november-decemberi mérés tanulságait abban a tekintetben, hogy a rádióhallgatás általában minimálisan csökkent ahhoz képest, hogy a piac legnagyobb közönséggel bíró szereplője esett ki a rádiós kínálatból. A napi rádióhallgatás kevesebb, mint 4 százalékpontot csökkent az egy évvel ezelőtt, ugyanebben az időszakban mért adatokhoz képest; most a 15 éves vagy idősebb népesség 65 százaléka, csaknem 5,5 millió ember hallgat rádiót napi rendszerességgel.

A heti rádióhallgatás, ami jobban kifejezi a rendszeresen rádiót hallgatók, tehát egy több napig tartó rádiós kampánnyal elérhetők körét, szintén kis mértékben, a tavalyi 7,7 millióról 7,5 millió főre csökkent, tehát a heti rendszerességgel rádiót hallgatók száma az egy évvel korábbi érték 98 százaléka. Ennél is kisebb a különbség, ha az utóbbi 30 napban rádiót hallgatók számát vesszük: ez az egy évvel korábbi 7,4 millióról 7,3 millióra változott a mostani felmérés szerint.

Összességében úgy tűnik, hogy a hallgatók alapvetően megmaradtak (heti hallgatottság), viszont az új struktúrák és preferenciák még nem álltak be (napi hallgatottsági értékek). A tapasztalatok alapján és az adatok fényében joggal remélheti a rádiós piac, hogy a konszolidáció után idővel a napi hallgatottságban is pozitív elmozdulás lesz megfigyelhető.

Az országosnál kedvezőbb a helyzet Budapesten, ahol a rádióhallgatás gyakorlatilag megegyezik a tavalyival; a különbségek az egy évvel korábbi adatokhoz képest hibahatáron belüliek. A fővárosban havonta 1,4 millióan, heti rendszerességgel 1,3 millióan, és napi átlagban is több, mint egymillióan rádióznak.

Az egyes rádióadók eredményei kapcsán elmondható, hogy a Rádió1-et a 15 éves és idősebb korosztály körében 2016. november - 2017. január között naponta átlagosan több, mint nyolcszázezren hallgatták. A Music FM közönsége 650 ezres, a Sláger FM hallgatósága pedig a 450 ezret közelíti. 160 ezres táborral rendelkezik a Rádió Rock, rajta kívül a Lánchíd Rádió súrolja még a százezres határt, az Info Rádió napi hallgatottsága pedig 73 ezer fő.

A fővárosban a Sláger FM (283 ezer fő), a Rádió1 (248 ezer) és a Music FM (216 ezer) a piacvezetők a napi átlagos hallgatószám tekintetében, őket - a közrádiókon kívül - a Rádió Rock (79 ezer), az Info Rádió (52 ezer), a Klasszik Rádió (49 ezer), a Jazzy (44 ezer) és a Lánchíd Rádió (28 ezer) követik.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!