mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakfalvi Lívia
Lakfalvi Lívia
VIVA! Promóció
ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Szigorúbb kiberbiztonsági intézkedéseket jelentett be a Facebook
2017-05-04 10:18 [MTI + Mediainfo.hu]

A Facebook szigorítja a kiberbiztonsági előírásokat, hogy megakadályozza a kormányzatokat és a szervezett csoportokat hamis információk terjesztésében vagy a közösségi oldalon zajló viták manipulálásában.

Az intézkedést az amerikai globális közösségi portál számítástechnikai biztonsággal foglalkozó részlege jelentette be.

A dokumentum szerint a Facebooknak bizonyítéka ugyan nincs arra, hogy fiókjait feltörték volna, de többször előfordult, hogy észleltek és nyomon követtek erre irányuló kísérleteket. Egyes kormányok és szervezetek kifejezetten politikai célok érdekében - kifinomult módszereket alkalmazva - rendszeresen félrevezető és hamis információkat tettek közzé a közösségi oldalon.

A Facebook kiberbiztonsági szakemberei szerint ezek az erőfeszítések jóval túlmentek a "hamis hírek" terjesztésén: álfiókokat hoztak létre, célzott adatgyűjtés végeztek. Franciaországban például az elnökválasztás előtt mintegy 30 ezer Facebook-fiókot zártak be ilyen okok miatt.

Az új informatikai biztonsági intézkedések ezért arra irányulnak, hogy kiszűrjék a hamis információkat, a hamis információk felnagyítását szolgáló automatikus rendszerek alkalmazását és az olyan adatgyűjtést, amelyet feltehetően egyes kormányzatok megbízásából végeztek, például az ellenzéki véleményeket hangoztatók beazonosítására.

A Facebookot sok kritika érte a tavalyi amerikai elnökválasztás idején, amikor részben hamis információk publikálásával, részben a közvélemény manipulálásának szándékával vádolták meg. Mark Zuckerberg, a cégcsoport alapítója és vezetője akkor azt mondta, hogy a portál nem játszott döntő szerepet a választók befolyásolásában.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Break

Reception Share (RSH%)

Béta együttható

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!