mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új kommunikációs kampány a 17. FINA Világbajnokságnak
2017-06-20 09:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kampány középpontjában a világbajnokságon bemutatkozó hat vizes diszciplína (úszás, vízilabda, nyíltvízi úszás, szinkronúszás, műugrás és óriás-toronyugrás) bemutatása szerepel.

A most induló edukációs kampány célja, hogy a hazai és nemzetközi közönség megismerhesse Magyarország legnagyobb sporteseményének mind a hat sportágát, felkeltse a figyelmet a sportolók példamutató erőfeszítései iránt és aktivizálja a sportközönséget.

A kampányfilm alapgondolata, hogy a hat diszciplínát egy-egy legendás vízi teremtményen keresztüli párhuzammal mutassuk be. Olyan legendákkal, amelyek karakterükben nemzetközi nyelvet "beszélnek", és jól érthető hasonlóságot mutatnak az egyes sportágak jellemzőivel.

"A rendezői koncepció alapja, hogy a világbajnokság hat sportágát a hagyományos sportolókkal felvett és megkomponált imázsképekkel szemben egy szimbolikus közegbe helyezze. A megjelenített vízi állatok mindegyike olyan különleges kvalitással bír, amely példaértékű lehet a sportágak kiválóságai számára." - mondta Juhász Péter rendező.

A cápa, a vizek legfélelmetesebbje szimbolizálja az úszást; a tengerek vándora, a bálna pedig a nyíltvízi úszással parallel. Jellemző mozdulataiban vált a műugrás szimbólumává a delfin; míg az óriás-toronyugrásé az orka. A szinkronúszás jelképe a társas összehangoltság miatt a formációkba rendeződő halraj; a vízilabdáé pedig a blokkoló kézerdő okán a polip.

Az állatok egy utópisztikus, klasszicizáló stílusú, a vizes sportok tematikáját követő freskókkal díszített, misztikus térben kelnek életre.



Az állatszimbólumok sportágakkal történő azonosítását támogatja, hogy a terem különböző pontjain az elmúlt évtizedek legnagyobb sportolóiról és sikereikről fekete-fehér projekciók láthatók, amelyek reflektálnak a térben megelevenedő legendaszobrokra.

A szobrok megtervezésére Magyarország egyik legelismertebb, és nemzetközi hírnévvel rendelkező kortárs alkotóját, Szőke Gábor Miklós fel lett kérve.

"Izgalmasnak találtam a kampány alapötletét, ezért elfogadtam a felkérést. Mindig is érdekelt a víz mélységének állatvilága, a bennük rejlő erő és titokzatosság. A tervezés egy folyamatos kísérletezés eredménye volt. A vizes sportok analógiáját is figyelembe véve találtam ki az állatok karakterét, amelyet először 3D modell formájában terveztem meg: ők kelnek életre a filmben. Az állati testben megjelenő vízi legendák belső erejét különböző súlyú, méretű és megmunkáltságú anyagokkal játszva fogalmaztam meg. Minden állat teljesen más: egyes szobrokat a rusztikus, láncfűrésszel feldarabolt, mart, természetes felületek, súlyos, egyenként kézzel faragott keményfaelemek alkotják, melyek egy-egy szobron belül kapcsolódnak a fémmel, hatalmas hegesztett acéllemezekkel, indusztriális alkotóelemekkel. A vízi legendákban benne van az ősi erő, a rendkívüli teljesítmény és a technika, ami élvonalbeli sportolóinkat is jellemzi."- mondta Szőke Gábor Miklós.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!