mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
„Bankkártyával csak egy érintés!”
2017-07-05 08:49 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Szeged "Cashless city" koncepciójával több szolgáltatási területen is bevezetik az elektronikus fizetést.

Hazánkban dinamikusan növekszik az érintőkártyák száma. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint csak az idei első negyedévben számuk több mint 5%-ot emelkedett, így elérte az 5,9 millió darabot. Ezzel a Magyarországon elérhető bankkártyáknak már a kétharmada rendelkezik ezzel a funkcióval. Az MNB legfrissebb adatai alapján 2017. I. negyedévében a kártyás vásárlások közel kétharmada (63%) történt érintőkártyával, míg az így fizetett összeg megközelítette a bankkártyás vásárlások értékének felét (48%).

A hazai bankok és kártyatársaságok országos kampányának köszönhetően egyre több helyen használhatjuk azt az egyszerű, egyszersmind biztonságos módot, melyben a fizetést a bankkártya terminálhoz érintésével oldjuk meg. Az üzletekben, vendéglátóhelyeken már megszokottá vált az egyérintéses fizetés, függetlenül attól, hogy PIN kódot kell-e utána beütni vagy a kisebb (5.000 forint alatti) összeg miatt az sem szükséges. Szegeden idéntől még inkább várható az érintéses mód terjedése, mert a város vezetése - a Mastercarddal együttműködve - célul tűzte ki, hogy több városi szolgáltatásban is elérhetővé teszi ezt a fizetési módot.

Szeged "Cashless city" koncepciójával több szolgáltatási területen is bevezetik az elektronikus fizetést. Az év elején elindult az online ebéd-, valamint a távhődíj befizetés, de lehetőség van a vízdíj hasonló módozatú megfizetésére is. A közeljövőben pedig a közlekedés terén válik több területen lehetővé a bankkártya alapú fizetési megoldás. Az utcákon, csomópontokban található felújított jegy- és bérletautomaták is megengedik a bankkártya használatát. Ezzel a városban elérhető elektronikus fizetési módozatok között általánossá válik az egyérintéses fizetés. Szeged város Önkormányzata a Mastercard Europe-pal együttműködve kommunikációs kampánnyal is népszerűsíti a kártyahasználatot és az egyérintéses fizetést. A kampány most indul és a 2017-es év során folyamatosan zajlik, számos kommunikációs felületen megjelenítve a "Bankkártyával csak egy érintés!" szlogenjét és arculatát.

Jelentős, új szolgáltatási elemként június elején 136 parkolóautomata érhető el a Belváros fizető övezeteiben. A rendszer lehetővé teszi az érintőkártyás fizetést is, így nem kell az aprópénzzel bajlódnunk vagy drága sms-eket küldenünk, egyszerűen, egyetlen érintéssel megválthatjuk a parkolójegyünket. Az automaták ugyanakkor készpénzt is elfogadnak. Az önkormányzati hatókörben egyre több szolgáltatás kapcsán nyílik meg az elektronikus fizetés lehetősége: az IKV nyújtotta szolgáltatások esetében egy hónapja elérhető a bankkártyás fizetés a termináloknál. Az AGORA befizetések (nyári táborok) esetében ugyancsak megnyílt ez a lehetőség. Szükségszerű az új fizetési módozatok megismertetése az ügyfelekkel.

Az eddigi készpénzmentes fizetési módok eredményei egyes közösségi szolgáltatásokban
 
  • Ebéd online befizetés (2017. május, befizetők): 46 %
  • Távhő elektronikus befizetés (2017. I. félév, havi átlag): 340 fő
  • Vízdíj elektronikus befizetés (2016, befizetések száma): 39 % (növ. 4 % előző évről)
  • SZKT jegy- és bérletpénztárak (2017. május, bevétel): 45 %
  • Jegy- és bérletautomata kártyás fizetés (2017. II. n. év, bevétel): 44 %
  • Parkoló automata kártyás fizetés (2017. június töredék hónap, bev.): 14 %


A nyár és ősz folyamán több olyan nagy közösségi rendezvényen is részt vehetünk, ahol elérhető lesz a kártyás fizetés, legyen szó akár utcai futóversenyről, ifjúsági napokról, vagy akár repülőnapról. Ezeken nem csupán a helyszíni bankkártáys fizetés lehetősége nyílik meg, hanem - a kommunikációs kampány újabb elemeként - informálódhatunk az ősszel induló újabb közösségi közlekedést érintő bevezetésről is.

A várhatóan november végén induló fedélzeti egyérintéses bankkártyás fizetési mód egyszerre mintegy 180 közösségi közlekedési járművön válik elérhetővé, amibe a teljes szegedi - busz, troli és villamos - járműállomány beleértendő. Ezzel az egyébként igen népszerű fedélzeti jegy megvásárlására egy nagyon gyors megoldás áll majd rendelkezésre.

A fedélzeti jegy vásárlása immár hagyományosan nagymértékben emelkedik évek óta. Ennek hátterében áll, hogy az utazó ott helyben dönthet és vásárolhatja meg jegyét. Eddig csak a járművezetőnél tehette meg, ami nyilván nem a legegyszerűbb módja a szolgáltatás megfizetésének. A várhatóan ősz végén a járművekre kerülő jegykiadó automaták a bankkártya egyérintéses funkciójával teszik lehetővé a jegyvásárlást, amely körbe - a fedélzeti jegy mellett - várhatóan bekerülnek a 24 és 72 órás jegyek is.

"A Mastercardnál világszerte vannak olyan készpénzmentes megoldásaink, amelyek a smart city kezdeményezésünk keretében valósulnak meg. Európán belül Nizza és Bologna ennek a zászlóshajója, Bolognában az egyetemi város szinte teljesen készpénzmentessé vált a kezdeményezésünk nyomán. Nagy öröm számunkra, hogy jelenlegi együttműködésünkkel most már Szeged is az európai jó gyakorlatát sorát gazdagítja" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. "A Mastercard víziója a készpénzmentes társadalom. Nap mint nap azon dolgozunk, hogy forintról forintra, tranzakcióról tranzakcióra elektronikusra váltsuk a készpénzes vásárlásokat. A jelen együttműködés fontos állomás lehet ebben, hiszen a fejlesztésekkel százezrek ismerhetik meg az egyérintéses fizetés kényelmét, amely nagyban hozzájárul a városlakók életkörülményeinek javításához. Reméljük, hogy még sok hasonló projektben vehetünk részt Magyarországon, így Szeged után további városokkal is együttműködhetünk új készpénzmentes megoldások kialakításán."


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!