mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Bundesliga: 2006-tól az interneten és mobilon - döntött az Európai Bizottság
2004-09-20 10:03 [Euro.hu]

A német futballbajnokság közvetítési jogainak rendezése volt az Európai Unió 2004. május 1-jétől hatályos megújított versenyjogi szabályozásának főpróbája. (Euro.hu)

Az új eljárási rend értelmében, ha az érintett piaci szereplő kötelezettséget vállal, hogy a Bizottság ajánlásának megfelelően jár el, nem kezdeményeznek jogi lépéseket vele szemben. A német futball liga (DFL) egyezségre jutott az Európai Bizottsággal: a 2006/2007-es szezonban liberalizáltabb lesz a focimeccsek médianyilvánossága, elsősorban a szélessávú interneten élvezhetnek majd több mérkőzést a szurkolók.

Mario Monti versenyügyi biztos sajtótájékoztatóján elégedetten jelentette be a hírt: "Az élsport nagy szerepet játszik a korszerű média terjesztésében; ha több élő közvetítésre kapnak jogot az új információhordozók, abból profitálnak a fogyasztók, a média és maguk a klubok is" - mondta.

A mostani bejelentés előzményei 2003 októberére nyúlnak vissza, az akkori tárgyalások tétje az volt, hogy megszüntessék a DFL kizárólagosságát a Bundesliga-mérkőzések eladására, vagyis hogy a klubok maguk is kereskedhessenek a játék közvetítési jogaival.

Az egyezség értelmében a 2006/2007-es szezontól kezdődően a liga minden mérkőzésnapon legalább 90 perces élő internetes körkapcsolás lehetőségét biztosítja; a csapatok pedig a lefújás pillanatától maguk rendelkeznek a hazai pályán játszott mérkőzés jogaival. A meccs mobiltelefon-hálózaton történő élő közvetítésének joga eleve a kluboké.

Mario Monti a üdvözli a piacnyitást, ami szerinte az innovációt és a médiaversenyt is élénkíteni fogja. A korszerűsített versenyjogi eljárás sikerét is bizonyítottnak látja Monti: a nyilvános kötelezettségvállalás minden piaci szereplő számára biztosítja az ügyek átláthatóságát.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!