mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nemzetközi cipődizájn kiállítás nyílt a Műcsarnokban
2017-09-18 13:58 [MTI + Marketinginfo.hu]

Különféle anyagokból, bőrből, régi szőnyegből, nyúlszőrből, medúzából vagy kőből készült cipő és 3 D-vel nyomtatott koncepciócipő is látható a hágai Virtuális Cipő Múzeum (Virtual Shoe Museum) kiállításán.

Cipőmágia - Experimentális cipődizájn címmel tárlaton 24, többek között holland, cseh, lengyel, japán, görög, brit, osztrák, norvég és három magyar művész alkotásait mutatják be október 22-ig.

Nem hordható cipőket, inkább cipőszobrokat láthat a közönség a művészeti, experimentális jelegű bemutatón - hangsúlyozta a kiállítás csütörtöki sajtóbejárásán Mayer Marianne, a tárlat magyar szervezője, kiemelve: a hágai Virtuális Cipő Múzeum adatbázisa több száz tervező művét vonultatja fel és jól dokumentálja az alkotók kísérleteit is. A tárlaton különleges formákkal és anyagokkal találkozhatnak az érdeklődők.

"A cipő, mindannyiunk számára, de különösen a nők számára egy ikonikus kellék, több mint egy ruhadarab" - mutatott rá, hozzátéve: a lábbelikhez sok konnotáció és történet társítható. Példaként említette Tina Turner énekesnőt, aki magas sarkú cipőben járt-kelt a színpadon vagy Janis Joplint, aki a koncerteken magas sarkú papucsát egy idő után a közönség közé rúgta. De a jelenkor sztárja, Lady Gaga is nagyon híres a cipőiről és a kiállító cipőtervezők közül nem egynek a megrendelője is volt - tette hozzá.

Liza Snook, a hágai Virtuális Cipő Múzeum alapítója, a kiállítás kurátora felidézte: négyéves korában szeretett bele a cipőkbe, édesanyja rendszeresen magas sarkú cipőket hordott. Grafikai tervezést tanult és nagyjából húszéves korától kezdte el gyűjteni a különféle cipős témájú könyveket Andy Warholtól és más művészektől.

Sokat utazott, Indiából vagy Tibetből is több cipőt szerzett be. Először szín, anyag vagy minta szerint kezdte el csoportosítani őket, később létrehozott egy weboldalt, majd nekiállt a kiállítások szervezésének.

"A Műcsarnok ars poeticája egy nyitott kiállító intézmény" - hangsúlyozta Szegő György, a Műcsarnok művészeti igazgatója. Felhívta a figyelmet arra, hogy az intézményben jelenleg a most nyíló tárlat mellett Olga Tobreluts orosz képzőművész Új mitológia című kiállítása, Sebastiao Salgado brazil, valamint Jozef Suchoza magyar hátterű szlovákiai szobrász tárlata látható.

Kiemelte, hogy a most nyíló cipőmágia kiállítás az iparművészet és a magas művészet határát szándékozik bemutatni.

Joyce de Gruiter, a kiállítás társkurátora művészként is szerepel a kiállításban. A tárlat magyar alkotói Paulovics Dóra Ivonn, aki idén végzett a MOME cipőtervező tanszékén, valamint Tóth-Kern Enikő és Káldy Júlia.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!