mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kádár Tamás
Kádár Tamás
Sziget Kft.
cégvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nagyot ugrott a termékmegjelenítések száma
2017-12-15 10:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A testület elfogadta az országos kereskedelmi televíziók műsorainak termékmegjelenítését 2017 első félévében vizsgáló tanulmányt.

A felmérésben az NMHH az RTL Klub és a TV2 közel 3500 műsorszámát elemezte. A vizsgálat fókuszában ezúttal is a médiaszolgáltatások saját gyártásban készített műsorai álltak, amelyekben a félév alatt összesen 19162 termékmegjelenítést azonosítottak, közel 75 százalékkal többet, mint 2016 azonos időszakában. A megjelenő márkák száma szintén közel 75 százalékkal nőtt: 2017 első félévében 2953-félét láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1700-at.

Az RTL Klub a tavalyi 6378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első félévben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 esetében kismértékű emelkedést regisztráltak, 4609-ről 5204-re ugrott fel a termékmegjelenítések száma. Amíg korábban jellemző volt, hogy a médiaszolgáltatók túlzottan bebiztosították magukat a termékmegjelenítésre felhívó feliratok használatában, addigra az év első felében már az látszik, hogy következetesebben használják a felhívást, amelyet tényleges termékmegjelenítés követ. Emellett a vizsgálat összesen 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását.

A nagy márkák kevésbé uralták a termékmegjelenítés piacát, mint ahogy az a klasszikus reklámszpotoknál megfigyelhető. A közel 3000 beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott. A leggyakrabban megjelenő márka idén is az Adidas volt, összesen 332 alkalommal, amelyet nem sokkal lemaradva a Nike (321) követett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a Fa Men (208) állt.

A tematikus magazinműsorokban jelent meg az összes hirdetés 62,4 százaléka, mintegy 12 ezer darab, vagyis egyértelműen ez a műsortípus a legnagyobb felvevőpiaca a termékmegjelenítésnek. A legtöbb termékmegjelenítéssel (3299) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni, közel kétszer annyival, mint tavaly (1790).


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!