mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hauk Zoltán
Hauk Zoltán
HEROE
elnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az IT munkaerőpiac 2017-ben
2017-12-27 12:12 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Beinduló villámképzések, még mindig hiányzó szenior réteg- ilyen volt az IT munkaerőpiac 2017-ben.

A kínálati oldalon több dolog befolyásolta az informatikai állásokra jelentkezők számát. Egyrészt az idei esztendőben már tudatosan ismerkedett a villámképzések elvégzése utáni kezdő szakembergárdával a munkaerőpiac, másrészt kiegyenlítődni látszik a trend az el- és hazavándorlás területén, amely bővülést nem is jelent, de szerencsére a munkaerőhiány növekedését lassíthatja. A következő évi trendeknél ezeknek a folyamatoknak az erősödése várható, hosszabb távon pedig érezhető lesz az informatikai felsőoktatást választó fiatalok növekvő száma is, amely idén az IVSZ közlése szerint +10%-os változást mutatott. "Az IThon.info portál több idei kezdeményezésében mérte fel a szakemberek munkahely választásának vagy akár a külföldről való hazatérésének motivációt, amelyek eredménye egyértelműen a világos és tiszta munkáltatói kommunikáció jelentőségét mutatja. A munkaerőpiacra frissen belépő kollégáknak és a hazatérésen gondolkozóknak is információra van szüksége a vállalatot és projekteket bemutató alapoktól kezdve az ott használt technológiákig és fejlődési lehetőségekig. Ezek az apró mozzanatok kulcsfontosságúak lehetnek a munkahely választásnál és alapvetően meghatározzák a keresleti és kínálati oldal sikeres találkozásának tényezőjét." - nyilatkozta Pulay Gellért, az IThon.info alapítója.

A keresleti oldal bővülése az idei és a következő években is erőteljes versenyre kényszeríti a piaci szereplőket. "A legnagyobb piaci szereplők hamar felszippantják a kezdő kollégák tömegeit, emellett azonban még mindig komoly küzdelmek folynak a tapasztaltabb, szenior kollégák megszerzéséért és megtartásáért. A hazai piacon ráadásul folyamatosan jelennek meg a nemzetközi kis és nagyvállalatok is, ahol a kezdetekben folyamatos a bővülés a munkavállalók létszámában. A nemzetközi trendekkel összhangban így a bérek emelkedésében sem várható érezhető tompulás a következő esztendőben." - folytatta az információs platform vezetője.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!