mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kerti Attila
Kerti Attila
Maximize
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Pszichés zavarokat okoznak a chat és a számítógépes játékok?
2004-10-20 09:44 [Sg.hu]

Egy egészségügyi szakember arra a következtetésre jutott, hogy az intenzív chatelés vagy a számítógépes játékok világába való elmélyülés akár átmeneti vagy maradandó pszichés zavarok okozója is lehet - írja az Sg.hu.

A virtuális és a valós világ közötti eltérések akár depresszióssá is tehetik a felhasználókat - állítja Dr. Bert te Wildt, a Hannoveri Egészségügyi Szakiskola Klinikai Pszichiátriai és Pszichoterápiai Részlegének vezetője. Véleménye szerint azok az emberek, akik chateléssel és számítógépes játékokkal töltik el a szabadidejüket, azoknak az életében egy idő után szinte észrevétlenül a virtuális világban bekövetkező események válnak a meghatározóvá. Ezáltal ezek a felhasználók a valós életből egyre inkább kivonják magukat és a valós élettel és annak történéseivel szemben gyakorlatilag teljesen érzéketlenné válnak. Ráadásul, amennyiben túl nagyok a különbségek a virtuális és a valós világ között, akkor a sokat játszó és chatelő személyek egy idő után már depressziósak is lehetnek.

Te Wildt úgy véli: különösen azokat érintheti keményen a virtuális világból a valós életbe való visszatérés, akik az előbbiben szinte hősként érzik magukat. Az ő esetükben a két világ közötti sok "ingázás" előbb-utóbb elkeseredettséghez, majd depresszióhoz vezethet. Sok ember a csalódottságát úgy "fejezi ki", hogy a valós életben agresszívvá válik és később ne riad vissza akár a komolyabb, vagy nagyon extrém valódi bűncselekmények elkövetésétől sem. Mindez azonban egyelőre tudományosan még nem bizonyítható.

Az internet által nyújtott anonimitás és a lehetőség, hogy gyakorlatilag bármely személy bárkivé válhat adott esetben nagyon komoly identitászavarok kialakulásához is vezethet. A szakember szerint tény, hogy szinte minden emberben van olyan vágy, hogy más valaki lehessen s más bőrébe bújhasson, azért, hogy kiélhesse a legkülönbözőbb karaktertulajdonságait is. A kérdés csak az, hogy az illető eredeti személyisége megváltozik-e és ha igen, ilyen mértékben?

Az orvos hipotézise szerint az internet és a számítógépes játékok nem hoznak létre új betegségeket, de felszínre hozzák és felerősítik az emberekben egyébként megbúvó pszichés rendellenességeket, zavarokat. A virtuális világban egy másik karakter bőrébe bújva pedig ezek a negatív tulajdonságok könnyen és hamar a felszínre törhetnek. A kérdés csak az, hogy az adott személy mennyire képes kontrollálni a virtuális énjét vagy énjeit. Dr. Bert te Wildt azért mindenkit megnyugtat: senkinek sem kell abbahagynia a chatelést vagy letörölnie a számítógépéről a játékokat, ám nem árt figyelni a szervezet reakcióira.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!