mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Király András
Király András László
The Cook Kft.
projekvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mennyit tévéztek a magyarok?
2018-01-19 19:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 2 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 18-49 évesek esetében 3 óra 54 perc volt a napi átlagos tévénézési idő, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A 4-17 éves gyerekek naponta átlagosan 3 óra 4 percet tévéztek 2017 utolsó negyedében: 16 perccel kevesebbet, mint 2016-ban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyők előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket.
Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló méréseink szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2%-át, átlagosan 3,6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2017 negyedik negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,1 illetve 1,5%-át töltötte késleltetett - a sugárzással nem egyidejű - tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány 1,1% volt.

A napi átlagos tévénézési idő felét - 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27db csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja - 14 db filmcsatornával - a második legnépszerűbb 11,7%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés az M1-et és további 4db csatornát tömörítő hírcsatornáké lett 7,7%-kal. Őket követi a gyerekcsatornák 11 tagból álló csoportja 6%-kal, szorosan mögötte a 18 csatornát tartalmazó ismeretterjesztőkkel, melyek együttesen 5,6%-ot értek el az év utolsó negyedében, vagyis a késő őszi és téli ünnepi időszakban.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak1. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 8,8%-os volt, és ennek több mint felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki. A tévénézési időből a mozifilmek 16,6%-ban részesedtek, melyből 10,6%-ot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak, és a fennmaradó 6%-on osztozott az összes többi filmes műfaj. A "nem zenés fikció"2 kategóriájába sorolt műsorok 31,1%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek közel kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmad pedig majdnem teljes egészében animációs filmekből állt. Ez a kategória rendszerint nem csak a műsoridőből részesül a legnagyobb arányban, hanem tévé előtt történő kikapcsolódás során is ezek a műsorok bizonyulnak a legnépszerűbbnek, és ez nem volt másképpen 2017 utolsó negyedében sem: a tévénézési időből 27,7%-ban részesedtek, és ennek több mint háromnegyedét sorozatok illetve szappanoperák tették ki, a fennmaradó rész pedig szinte teljes egészében az animációké volt.

A "hírek, aktuálpolitika, gazdaság" tematika a műsoridő 2,2%-át képviselte, de a tévénézési idő tekintetében közel négyszeres arányt - 9,0%-ot értek el, ami alig kevesebb, mint amennyit vígjátékok és akciófilmek megtekintésére fordítottunk. A kulturális, ismeretterjesztő műsorok a programkínálat 9%-át alkották, de a nézők szempontjából kevésbé került kihasználásra, így a képernyők előtt töltött időből csupán 3,8% jutott rájuk. A zenés műsorok a műsoridőből 4,6%-ban részesedtek, és a fogyasztási arányuk is hasonlóan alakult: 3,6% volt. Jelentős, nagy érdeklődésre számot tartó nemzetközi sportesemény az év utolsó negyedében nem volt, így a sportműsorok 6%-os részesedése a műsoridőből lényegesen alacsonyabb - 3,8%-os - fogyasztási aránnyal párosult.

A műsorkínálat 10,3%-át a "nem zenei szórakoztató3" tematika alkotta, melynek csaknem felét a valóságshow-k tették ki, és ez az arány a műsorfogyasztásban is visszaköszönt 4,6%-os részesedéssel, amely harmada volt a szórakoztató műsorok 12,4%-os fogyasztási arányának.

A kereskedelmi reklámok 12,8%-ot szakítottak ki maguknak a teljes műsoridőből, és szinte azonos arányban - 13%-ban - részesedtek a tévénézési időből is, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántak a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok megtekintésére.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelent 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, és egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet tekintett meg: tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a "szeletes csokoládé" került, második a "kávé", a harmadik helyen pedig a "arckrémek" termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.4 (Az FMCG termékek körébe jelen kutatásban a babaápolás, az élelmiszer, az élvezeti cikk, a háztartási cikk és a szépségápolás szektorok tartoznak.)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!