mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mennyit tévéztek a magyarok?
2018-01-19 19:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 2 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában. A 18-49 évesek esetében 3 óra 54 perc volt a napi átlagos tévénézési idő, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A 4-17 éves gyerekek naponta átlagosan 3 óra 4 percet tévéztek 2017 utolsó negyedében: 16 perccel kevesebbet, mint 2016-ban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyők előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket.
Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló méréseink szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,2%-át, átlagosan 3,6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2017 negyedik negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,1 illetve 1,5%-át töltötte késleltetett - a sugárzással nem egyidejű - tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány 1,1% volt.

A napi átlagos tévénézési idő felét - 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27db csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja - 14 db filmcsatornával - a második legnépszerűbb 11,7%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés az M1-et és további 4db csatornát tömörítő hírcsatornáké lett 7,7%-kal. Őket követi a gyerekcsatornák 11 tagból álló csoportja 6%-kal, szorosan mögötte a 18 csatornát tartalmazó ismeretterjesztőkkel, melyek együttesen 5,6%-ot értek el az év utolsó negyedében, vagyis a késő őszi és téli ünnepi időszakban.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak1. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 8,8%-os volt, és ennek több mint felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki. A tévénézési időből a mozifilmek 16,6%-ban részesedtek, melyből 10,6%-ot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak, és a fennmaradó 6%-on osztozott az összes többi filmes műfaj. A "nem zenés fikció"2 kategóriájába sorolt műsorok 31,1%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek közel kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmad pedig majdnem teljes egészében animációs filmekből állt. Ez a kategória rendszerint nem csak a műsoridőből részesül a legnagyobb arányban, hanem tévé előtt történő kikapcsolódás során is ezek a műsorok bizonyulnak a legnépszerűbbnek, és ez nem volt másképpen 2017 utolsó negyedében sem: a tévénézési időből 27,7%-ban részesedtek, és ennek több mint háromnegyedét sorozatok illetve szappanoperák tették ki, a fennmaradó rész pedig szinte teljes egészében az animációké volt.

A "hírek, aktuálpolitika, gazdaság" tematika a műsoridő 2,2%-át képviselte, de a tévénézési idő tekintetében közel négyszeres arányt - 9,0%-ot értek el, ami alig kevesebb, mint amennyit vígjátékok és akciófilmek megtekintésére fordítottunk. A kulturális, ismeretterjesztő műsorok a programkínálat 9%-át alkották, de a nézők szempontjából kevésbé került kihasználásra, így a képernyők előtt töltött időből csupán 3,8% jutott rájuk. A zenés műsorok a műsoridőből 4,6%-ban részesedtek, és a fogyasztási arányuk is hasonlóan alakult: 3,6% volt. Jelentős, nagy érdeklődésre számot tartó nemzetközi sportesemény az év utolsó negyedében nem volt, így a sportműsorok 6%-os részesedése a műsoridőből lényegesen alacsonyabb - 3,8%-os - fogyasztási aránnyal párosult.

A műsorkínálat 10,3%-át a "nem zenei szórakoztató3" tematika alkotta, melynek csaknem felét a valóságshow-k tették ki, és ez az arány a műsorfogyasztásban is visszaköszönt 4,6%-os részesedéssel, amely harmada volt a szórakoztató műsorok 12,4%-os fogyasztási arányának.

A kereskedelmi reklámok 12,8%-ot szakítottak ki maguknak a teljes műsoridőből, és szinte azonos arányban - 13%-ban - részesedtek a tévénézési időből is, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántak a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok megtekintésére.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelent 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, és egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet tekintett meg: tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a "szeletes csokoládé" került, második a "kávé", a harmadik helyen pedig a "arckrémek" termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.4 (Az FMCG termékek körébe jelen kutatásban a babaápolás, az élelmiszer, az élvezeti cikk, a háztartási cikk és a szépségápolás szektorok tartoznak.)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!