mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Bánki Tamás
DrLinkedin
Alapító, Tulajdonos, Linkedin tréner


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A gyenge jelszóvédelem a gamereknek veszedelem
2018-01-24 16:44 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az online játékok gyártása és üzemeltetése viszonylag rövid idő alatt rendkívül jövedelmező iparággá vált, olyannyira, hogy több online regisztráció van, mint valaha.

A Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint az emberek 53%-a játszik rendszeresen, ugyanez az arány picit nő a fiatalabb korcsoportban, 25-34 évesek 64%-a, míg a 16-24 évesek 67%-a. Ugyanakkor ez hasonlóan jövedelmező pénzforrás a bűnözőknek, hiszen a feltört fiókokat könnyedén értékesíthetik a feketepiacon. A kiberfenyegetések ellenére az online játékosok rendszeresen sebezhetővé teszik a fiókjaikat, az elmentett játékmeneteiket, a személyes adataikat - potenciálisan akár pénzt is.

A globális játékközösségek, amelyek online platformjai például a Steam, PlayStation Network és Xbox Live, felhasználóinak száma a legújabb becslések szerint 2,2 milliárd és 2,6 milliárd között van és folyamatosan nő. Ezzel az iparág egyértelmű célpontja a számítógépes bűnözőknek, akik megakadályozzák az online műveleteket azért, hogy hozzáférjenek olyan értékes adatokhoz, mint a jelszavak és bankkártya adatok. Az Xbox és a PlayStation online felületei elleni támadások ezt sajnos már bizonyították is.

Mivel az embereknek több mint a fele játszik online rendszeresen, ezért a kiberbűnözőknek nincs nehéz dolga, hatalmas mennyiségű lehetséges célpont közül válogathatnak. A játékok hozzánőnek a gamerek mindennapjaikhoz, sokszor éjszakákat áldoznak fel, időt és pénzt sem kímélve, hogy szinteket lépjenek a játékban, így komoly érzelmi törést jelenthet egy felhasználó fiók feltörése és a játékmenet elvesztése.

Azok között, akik online fiókjaik ellen sikeresen elkövettek kibertámadást, 16% jelezte, hogy játékfiókjuk volt a célpont, a férfi felhasználóknál ez 21%. Mivel a felhasználók 55%-a nem tudta gyorsan visszaállítani játékadatainak részleteit, az adatvesztés komoly szorongással is párosult.

Ezek a fiókok kiemelten fontosak a tulajdonosaik számára. Manapság már nemcsak otthoni tevékenység, hanem sok ember számára abszolút a mindennapjainak része, amit az is jelez, hogy háromból egy játékos majdnem minden nap az okostelefonján keresztül is játszik. Annak ellenére, hogy a készülékek többsége nem biztonságos, az emberek közel negyede (23%) használ nyilvános wifi hálózatot játék közben és 56% bevallottan semmilyen biztonsági megoldást nem használ nyilvános hálózaton, ami drasztikusan növeli a kockázatot.

Ezenkívül, mivel számos online profil össze van kapcsolva, az áldozatok egy fiók meghekkelésével további fiókok hozzáférését is elveszíthetik, például az emailek és a közösségi média profilok fiókjaihoz, amelyek rendkívül sok szempont szerint fontosak a felhasználóknak. Ugyan egy fiókfeltörés mindenkinek kellemetlen, de a profi játékosok komoly bevételi forrásaiktól is eleshetnek.

"Az interneten elérhető személyes információk kincsesbányák a számtógépes bűnözőknek, manapság számtalan lehetőségük van a visszaélésre és könnyedén értékesíthetik adatainkat a feketepiacon. Az online játékosok - legyenek amatőrök vagy profik - jogosan aggódnak amiatt, hogy feltörhetik fiókjaikat. Ez egy olyan probléma, amivel mindennap találkozhatnak azok a felhasználók, akik nem gondoskodnak megfelelő védelemről. Néhány óvintézkedéssel megelőzhetőek ezek a gondok, például egy erős jelszó és egy eredményes számítástechnikai biztonsági program használatával. Így nemcsak a fiókjaikat védhetik, hanem a játékokat, játékmeneteket, és a személyes adataikat is." - magyarázta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!