mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az EU lebontja az online vásárlás határait
2018-02-15 11:31 [Marketinginfo.hu]

Az interneten vásárlók jobb hozzáférést kapnak olyan, más országokból származó termékekhez és szolgáltatásokhoz, mint a hotelfoglalás, autóbérlés, vagy koncertjegy vásárlás.

Az igazolhatatlan földrajzi korlátozást tiltó új szabályok nyomán a jövőben a fogyasztók szabadon választhatnak, hogy honnan rendelnek a neten - ugyanis állampolgárságuk, lakhelyük vagy aktuális tartózkodási helyük miatt nem lehet megtagadni a vásárlást, vagy átirányítani őket egy másik honlapra.

A kereskedőknek a más uniós országból származó vevőket az árak és vásárlási feltételek kapcsán a következő esetekben kell pontosan ugyanúgy kezelni, mint a belföldi vásárlókat.
 
  • ha olyan árukat (háztartási eszközöket, ruhát vagy elektronikai cikkeket) vesznek, amelyet a cég az általános szerződési feltételek értelmében egy olyan uniós tagállamba is szállít, ahová az ügyfél hajlandó elmenni érte (a kereskedő nem köteles minden tagállamba szállítani),
  • ha a vevők szerzői jogi védelem alá nem tartozó elektronikusan szolgáltatott termékeket - felhő szolgáltatásokat, tűzfalat, web oldal hosztolást vagy adattárolást - vásárolnak,
  • ha az adásvétel a kereskedő boltjában kerül sor, vagy ott, ahol épp értékesít (pl. egy hotelben, sporteseményen, zenei fesztiválon stb.).


A vevőket a bank- vagy hitelkártyájuk kibocsátási helye miatt sem lehet hátrányosan megkülönböztetni és nem lehet majd a bankkártya típusokon belül egyeseket földrajzi alapon elutasítani.

Szerzői jogi oltalom alatt álló tartalomra nem vonatkozik

A szabályozás e-könyvekre, letölthető zenére, online játékokra egyelőre nem vonatkozik, de az EP tárgyalódelegációja által a megállapodásba került felülvizsgálati záradék értelmében a Bizottságnak két éven belül meg kell vizsgálnia, hogy szükséges-e a törvényt ezekre is kiterjeszteni. Az audiovizuális és közlekedési szolgáltatások szintén nem esnek a törvény hatálya alá.

Róża Thun (EPP, Lengyelország) jelentéstevő elmondta: "Ez fontos lépés a versengő digitális egységes piac felé és komoly mérföldkő a vevőkkel szembeni diszkrimináció visszaszorításában, aminek nincs helye az egységes Európában. Most is bebizonyítottuk, hogy az EU képes az emberek mindennapi életét kedvezően befolyásoló eredményeket felmutatni."

Az új jogszabályt 557 szavazattal 89 ellenében 33 tartózkodás mellett fogadták el.

Következő lépések

A földrajzi korlátozást tiltó rendeletről az EP és a Tanács tavaly novemberben állapodott meg, a rendeletet most a Tanácsnak is formálisan jóvá kell hagynia és 9 hónappal azután lép életbe, hogy megjelent az EU Hivatalos Lapjában.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!