mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tarolnak a kínai webshopok
2018-03-06 11:28 [Marketinginfo.hu]

Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében - derült ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád felméréséből.

A kifejezetten a kínai termékeket webshopokon keresztül rendelőket kérdező felmérésben a Rendeljkínait.hu szerkesztői elsősorban a vásárlási szokásokra voltak kíváncsiak. Ennek alapján a Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, az online áruházakat látogatók mindössze 6 százaléka nő. A válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak extrém esetek is. "Még minket is meglepett, hogy néhány lelkes válaszadó saját bevallása szerint napi rendszerességgel rendel valamilyen kínai terméket online. Ezek jellemzően kisebb értékű - átszámolva alig párszáz forintba kerülő - apróságok" - mondta Bicsérdy Gergő, a Rendelkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa.

A túlköltekezés nem jellemző a csoport tagjaira, átlagosan 1500 és 9000 forint közötti értékben vásárolnak, éves költéseiket pedig 10 000 és 100 000 forint közé becsülik a válaszadók. A kérdőívet kitöltők közül 100 emberből 19 mélyebben is belenyúl a zsebébe, akár 100 000 forint feletti összeget is elköltenek egy évben, 0,8 százalék pedig éves szinten még 500 000 forint felett is szívesen rendel kínai terméket online.

A legtöbben általában nem hirtelen felindulásból választanak egy kínai terméket, a válaszadók fele szükséglet alapján, alapos utánajárás után rendel csak online. Impulzusvásárlónak csak 9 százalék tartja magát, 100 emberből 17 pedig a kuponok és akciók hatására rendel kínai online áruházból. A többi válaszadó is igyekszik alaposan tájékozódni egy termék megrendelése előtt. A válaszadók 55 százaléka keres valamilyen tesztet, mielőtt leadja rendelését, emellett a többi vásárló értékelése, véleménye is mérvadó a döntéshozatalnál.

A rendelési adatok alapján a tavalyi év slágerterméke egyértelműen a robotporszívó volt. Ezt követik az okostelefonok, bluetooth hangszórók és az okosórák. Idén januárban pedig az akciókamerák és a projektorok is felzárkóztak a sorba. "A kínai termékeket rendelők köre folyamatosan bővül. Ez nem meglepő különösen annak fényében, hogy a kérdőív kitöltőinek 78 százaléka elégedettnek vallja magát a kínai termékek minőségével kapcsolatban, szerintük az árucikkek vannak ugyanolyan jók, mint európai, vagy amerikai konkurenseik. Mindemellett a válaszadók nem tartanak anyagi kockázatoktól, a legtöbben egyetértenek abban, hogy biztonságos Kínából rendelni akár drágább eszközöket is" - fűzte hozzá Bicsérdy Gergő.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!