mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról
2018-04-13 18:51 [Marketinginfo.hu]

Reprezentatív kutatásban mérte fel a Coca-Cola, hogyan boldogulnak a hazai vásárlók az élelmiszerek címkéjén található információkkal, hogyan használják azokat napi kalória- és tápanyagbevitelük nyomon követésében.

A kutatásból egyebek mellett kiderült, hogy bár a magyarok számára fontos az élelmiszerek összetétele, tartósítószer-, cukor-, színezék- és energiatartalma, a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó tudás meglehetősen hiányos. Kevesen tudják megfelelően értelmezni az élelmiszerek csomagolásán található tápérték-információkat, nem ismerik a "referencia beviteli érték" kifejezést és az ajánlott napi energiamennyiséget, illetve nem tudják pontosan, mely tápanyagoknak van egyáltalán energiatartalma.

E kutatási eredmények láttán döntött úgy a vállalat, hogy edukációs kampányba kezd: elindította az Okoscimke.hu weboldalt, ahol a látogatók új ismeretekre tehetnek szert az édesítőszerekről, illetve a közeljövőben újabb kutatási eredményekkel frissülő oldal segítséget nyújt abban is, hogy az élelmiszerek címkéjén olvasható információk miként hasznosíthatók a mindennapokban. Az Okoscimke.hu fontos része a kérdezz-felelek szekció, ahol egyebek mellett választ kaphatunk arra, hogyan tudjuk kézben tartani az elfogyasztott cukor mennyiségét, illetve jellemzően mely élelmiszerekben található cukor. A tudásbázis hasonlóan hangsúlyos részét képezik azok a hiteles és tudományosan megalapozott cikkek, amelyek célja, hogy eloszlassák pl. a cukorhelyettesítőkkel kapcsolatos tévhiteket. Az oldal látogatói játékos formában tesztelhetik is meglévő, illetve frissen szerzett tudásukat.

Az oldal edukációs minivideóiban dietetikus és séfek adnak praktikus tanácsokat a kiegyensúlyozott táplálkozásról vagy a címkeértelmezésről.



"Felelős vállalatként a Coca-Cola nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a vásárlókat átlátható módon és egyértelműen tájékoztassa termékei összetételéről és tápanyagtartalmáról, így fogyasztóink felelős döntést hozhatnak. A kutatás eredményei láttán döntöttünk úgy, hogy ennél többet kell tennünk, ezért indítottuk el az Okoscimke.hu weboldalt, ahol a fogyasztók valóban hiteles és hasznos információkhoz juthatnak a tápanyagbevitel témakörében" - mondta Niklós László, a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. "Termékválasztékunk szintén a felelős vásárlói döntés meghozatalát szolgálja: számos cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú üdítőitalt kínálunk, a különböző méretű kiszerelések révén pedig fogyasztóink könnyebben kontroll alatt tudják tartani cukorfogyasztásukat" - fogalmazott az ügyvezető.

Az országos, reprezentatív kutatás az alábbi területeken tárta fel a hazai fogyasztók legnagyobb tudásbeli hiányosságait
 
  • Kalóriamentes-e a cukormentes?

Viszonylag kevesen tudják, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz amiben nincs cukor, annak energiatartalma sincs. A helyes válasz, hogy az energiamentes üdítők természetesen cukormentesek, ám attól, hogy egy termék cukormentes, még más összetevőjéből fakadóan lehet kalóriatartalma.

 
  • Mi a különbség a kJ és a kcal között?

Ugyan saját megítélésük szerint tízből kilencen tudják valamennyire, hogy mi a különbség a kJ és kcal között, de a válaszokból kiderült, hogy valójában a válaszadók csupán harmada van tisztában azzal, hogy mindkettő az energiatartalmat jelöli, csak a kJ SI mértékegységben van megadva.

 
  • Miben van kalória?

A válaszadók többsége jól tudja, hogy a szénhidrátnak, a cukornak és a zsírnak van kalóriatartalma, ám a fehérjéről csak a válaszadók fele tudta ezt. A megkérdezettek több mint negyede vélte úgy - tévesen -, hogy a rostban is van energia, az ásványi anyagokról és a vitaminokról pedig a fogyasztók tizede vélekedett hasonlóan.

 
  • Mennyi energiára van szükségünk egy nap?

A teljes 18 év feletti internetező populációnak mindössze tizede (13%) van tisztában azzal, hogy egy átlagos fizikai aktivitású felnőtt számára a napi referencia beviteli érték 2000 kcal vagy 8400 kJ.
 
  • Mi az a referencia beviteli érték?

A 18 év feletti netezők alig fele találkozott a "referencia-beviteli érték" kifejezéssel, e csoport kétharmada tudja jól, hogy egy felnőtt, átlagos fizikai aktivitású ember kiegyensúlyozott étrendjéhez szükséges kalória és tápanyagok (szénhidrát, cukor, zsír, fehérje, só) teljes napi mennyiségét jelenti, azaz a felnőtt fogyasztók mindössze negyede tudja, mit jelent a kifejezés.

A referencia beviteli értékek:
 
  • Energia: 8400 kJ 2000 kcal
  • Zsír: 70 g
  • telített zsír: 20 g
  • Szénhidrát: 260 g
  • cukor: 90 g
  • Fehérje: 50 g
  • Só: 6 g


 
  • A tápérték-tábla értelmezése

A tápérték-tartalomra vonatkozó információk tábláját a netezők többsége nem tudja helyesen értelmezni.








Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!