mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Gondoskodunk-e idősebb rokonaink online védelméről?
2018-05-15 14:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Kaspersky Lab és a B2B kutatóintézet közös kutatása szerint az 55 év felettiek többsége, 84%-a naponta többször használja az internetet, 44%-a hetente legalább 20 órát van online.

Egy tavalyi kutatás megállapította, hogy ennek a korosztálynak átlagosan 4 olyan készülék van a háztartásában, amely képes internetre csatlakozni: általában 2 számítógép és 2 okostelefon.

Annak ellenére, hogy számtalan előnye van az ilyen színtű összeköttetésnek, a rokonok 60%-át nyugtalanítja, hogy az idősebb hozzátartozók nem teszik meg a szükséges óvintézkedéseket, amikor online vannak. Az internetet használók 44%-a elismerte, hogy idősebb rokonaik találkoztak kiberfenyegetéssel - 15%-a online átverés, 15%-a rosszindulatú szoftverek és/vagy vírusok, 13%-a kémprogram áldozata lett. Azaz összességében megállapítható, hogy a fiatalok félelme megalapozott.

Ugyanakkor ellentmondás az, hogy az aggály valós, a kiberfenyegetettség az időseket kiemelten veszélyezteti, ezt mégsem követi semmilyen preventív lépés vagy támogatás. A válaszadók mindössze 34%-a telepített biztonsági megoldást rokonaik készülékeire, 32%-a rendszeresen oktatja és segíti szeretteiket. 33%-a bevallottan nem segít és nem fordít elegendő figyelmet a kibercsapdák elleni védelemre, és ezzel meglehetősen növelik a kockázatokat és egy esetleges kiberincidens lehetőségét.

"Az idősebb felhasználók igencsak sebezhető és rendkívül jól jövedelmező célcsoportot jelentenek a kiberbűnözők számára, akiket könnyen lehet malware, kémprogram vagy adathalász e-mailek segítségével becsapni. Az állandóan fejlődő kiberfenyegetések elleni küzdelem egyetlen módja a fokozott éberség és a hatékony biztonsági megoldások telepítése minden készülékre, a mobil eszközökre is. Ezek kombinációjával elkerülhetőek az adatvesztések vagy a pénzügyi visszaélések." - mesélte Dmitry Aleshin, a Kaspersky Lab Termékmarketing részlegének alelnöke.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Affinitási index (AFF)

Coverage (COV)

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!