mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásai
2018-05-29 16:43 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Elfogadta és közzétette a Médiatanács az NMHH által a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásait vizsgáló felmérés eredményét.

A tanulmány egy októbertől februárig, több mint ezer, online és papíralapú kérdőív kitöltésével zajlott, önkéntes részvételű, nem reprezentatív felmérés eredményeit mutatja be. A kisgyermekeik tévézéssel töltött ideális időtartama a megkérdezettek 37,4 százaléka szerint maximum fél és egy óra közötti, 26,4 százalék határozott meg kevesebb, mint fél órát, 17,6 százalék egyáltalán nem szeretné, hogy gyermeke tévézzen, a szülők egyhatoda (15,8 százalék) az 1-2 óra közötti, míg elenyésző része (2,9 százalék) a 2-3 óra közötti időtartamot is reálisnak tartotta. A szülők közel harmada (29,1 százalék) mondta azt, hogy naponta hagyja felügyelet nélkül bekapcsolva a tévét, ami különösen veszélyes lehet a kisgyermekre nézve. A szülők körében a gyermekeknek vagy nekik is műsorokat sugárzó csatornák között az M2 Petőfi (43,7 százalék) volt a vizsgált időszakban a legnépszerűbb, melyet a Minimax (28,3 százalék) és a Nick JR. (22,6 százalék) követett.

A megkérdezett szülők több mint fele azonosított már gyermeke viselkedésében olyan jellegzetességet (mozdulatot, hanglejtést, dallamot stb.), amelyet vélhetően egy médiaeszközön látott alkotásból sajátított el. A három éven aluli korosztályban a tévézéshez képest kevésbé jellemző az internetezés: a szülők több mint harmada (35,1 százalék) egyáltalán nem internetezik a gyermekével, aki igen, az - az eszközhasználatot tekintve - leginkább okostelefonon keresztül (38,5 százalék). Táblagéppel (24,1 százalék), illetve számítógéppel (23,1 százalék) jóval kevesebben csatlakoznak a világhálóra, ami azt jelenti, hogy minél kisebb és minél hordozhatóbb az eszköz, annál nagyobb szerepet kap a gyermek mellett. Azok a szülők, akik hasznosnak tartják a különböző eszközöket gyermekük szempontjából, úgy gondolják, hogy ezáltal bővíthetik a legkisebbek ismereteit, fejleszthetik szókincsét és az az idegen nyelv tanulására is pozitív hatással lehet.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

SMART (2019. április 2)

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!