mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Tóth Gábor
Geometry Global
CEO


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az Angry Birds atyja adott elő a Vodafone Coding Campen
2018-07-09 17:29 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Vodafone Magyarország számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához.

Másodszor vehetett részt 17 fiatal a Vodafone Coding Camp-en, amelynek keretében Peter Vesterbacka, az Angry Birds egyik kulcsfigurája inspiráló előadással biztatta a gyerekeket kitartásra, csapatmunkára és arra, hogy merjenek korlátok nélkül világokat álmodni.

"Ha a lehetetlen dolgoknak most nekiállunk, a csodák két héten belül teljesülnek!" - állította a Vodafone és a KódGarázs által szervezett Coding Camp vendége, Peter Vesterbacka, aki a világ egyik legismertebb márkájává tette az Angry Birds videojátékot. A táborban 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival, és mindössze öt nap alatt betekintést nyertek számoló-, rajzoló- és parkoló- applikációk fejlesztésébe, a tanulási folyamatot pedig egy saját projekttel koronázták.

A programozói tábort színesítette Peter Vesterbacka látogatása, aki az Angry Birds megjelenésétől számított kevesebb mint 1,5 év alatt 100 millió letöltést ért el a játékot fejlesztő cég, a Rovio csapatának marketing vezetőjeként. Jelenleg a startup világ kiemelkedő alakja, és hisz abban, hogy a lehetetlen nem létezik, ugyanakkor a jövő programozóinak értésére adta: a siker összetevői közt nemcsak a kreativitás és a pozitív gondolkodás, hanem az elkötelezettség és a csapatmunka is szerepel. Peter Vesterbacka azzal a tanáccsal engedte útjára a fiatal kódolókat, hogy ne féljenek azt csinálni, amit szeretnek, legyen az képregényrajzolás vagy éppen a gyerekek fejéből helyben kipattant játékötlet, a "Happy Pigs" megvalósítása.

Peter mellett a táborozók a 14 éves Názer Lilivel is találkoztak, aki saját applikációjával kijutott egy nemzetközi versenyre. Az első program, amit fejlesztett egy játék volt, amivel a kishúgának segített megtanulni számolni. A beszélgetés után elárulta, hogy reméli a táborozók közül csatlakoznak hozzá páran és együtt indulnak majd a következő versenyen.

"A Kódgarázs foglalkozásain teljes figyelmünkkel a gyerekek felé fordulunk, hogy megértsük és támogassuk őket az egyéni kreatív és gondolkodási folyamataikban, lebontsuk a nem szerencsés iskolai berögződéseket, elfogadó vidám légkört és "beszippantó" műhelymunka hangulatot teremtsünk. - nyilatkozta Koleszár Szilvi, a KódGarázs egyik alapítója. A kreatív kódolás ez által nem csak versenyképes tudást ad, hanem sikerélményt, önbizalmat, és új barátságokat. "

A Vodafone kiemelten támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek elősegítik, hogy lányok és fiúk egyaránt otthonosan mozogjanak a technológia világában, legyen szó IoT fejlesztésről, vagy éppen UX design-ról. A nemek arányának kiegyenlítése érdekében a vállalat eddig több szervezettel működött együtt: a Technológiai Oktatásért Alapítvány Skool projektjével összefogva technológiai karrierdélután keretében ösztönözte a 14-18 éves lányokat arra, hogy nyissanak olyan szakmák irányába, amelyeket a köztudatban hagyományosan "fiúsnak" szoktak elkönyvelni. A Vodafone Miskolcon működő ügyfélszolgálati központjában szintén a Skool-lal együttműködve kétszer is tartott tíz hetes kódoló programot lányoknak, illetve tavaly egy egész szombati napot annak szenteltek a budapesti irodában, hogy 10-12 éves lányokat vezessenek be a kódolás rejtelmeibe egy játékos platformon, a Scratch-en keresztül. A Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve, a #CodeLikeAGirl program révén ötnapos kódolási workshopokat kínált a jövő női programozóinak, melyet augusztusban terveznek megismételni.

Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta:
"Kötelességünknek érezzük a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló kezdeményezések támogatását, hiszen ezek azok a készségek, amelyek a jövőben nélkülözhetetlenek lesznek a munkaerőpiacon. Célunk az, hogy ingyenes foglalkozásokkal, előadásokkal népszerűsítsük a technológiai szakmákat a tizenévesek körében. Ennek jegyében rendeztük meg a tavalyi sikerek után idén újra az ötnapos Vodafone Coding Camp-et a KódGarázzsal való együttműködésünk keretében, ahol 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival. Nagyon örülök, hogy programjainkon világhírű, szakmájukban elismert külföldi előadók inspiráló történetein és tanácsain keresztül fedezhetik fel a gyerekek a programozás izgalmas világát."



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!