mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az Angry Birds atyja adott elő a Vodafone Coding Campen
2018-07-09 17:29 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Vodafone Magyarország számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához.

Másodszor vehetett részt 17 fiatal a Vodafone Coding Camp-en, amelynek keretében Peter Vesterbacka, az Angry Birds egyik kulcsfigurája inspiráló előadással biztatta a gyerekeket kitartásra, csapatmunkára és arra, hogy merjenek korlátok nélkül világokat álmodni.

"Ha a lehetetlen dolgoknak most nekiállunk, a csodák két héten belül teljesülnek!" - állította a Vodafone és a KódGarázs által szervezett Coding Camp vendége, Peter Vesterbacka, aki a világ egyik legismertebb márkájává tette az Angry Birds videojátékot. A táborban 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival, és mindössze öt nap alatt betekintést nyertek számoló-, rajzoló- és parkoló- applikációk fejlesztésébe, a tanulási folyamatot pedig egy saját projekttel koronázták.

A programozói tábort színesítette Peter Vesterbacka látogatása, aki az Angry Birds megjelenésétől számított kevesebb mint 1,5 év alatt 100 millió letöltést ért el a játékot fejlesztő cég, a Rovio csapatának marketing vezetőjeként. Jelenleg a startup világ kiemelkedő alakja, és hisz abban, hogy a lehetetlen nem létezik, ugyanakkor a jövő programozóinak értésére adta: a siker összetevői közt nemcsak a kreativitás és a pozitív gondolkodás, hanem az elkötelezettség és a csapatmunka is szerepel. Peter Vesterbacka azzal a tanáccsal engedte útjára a fiatal kódolókat, hogy ne féljenek azt csinálni, amit szeretnek, legyen az képregényrajzolás vagy éppen a gyerekek fejéből helyben kipattant játékötlet, a "Happy Pigs" megvalósítása.

Peter mellett a táborozók a 14 éves Názer Lilivel is találkoztak, aki saját applikációjával kijutott egy nemzetközi versenyre. Az első program, amit fejlesztett egy játék volt, amivel a kishúgának segített megtanulni számolni. A beszélgetés után elárulta, hogy reméli a táborozók közül csatlakoznak hozzá páran és együtt indulnak majd a következő versenyen.

"A Kódgarázs foglalkozásain teljes figyelmünkkel a gyerekek felé fordulunk, hogy megértsük és támogassuk őket az egyéni kreatív és gondolkodási folyamataikban, lebontsuk a nem szerencsés iskolai berögződéseket, elfogadó vidám légkört és "beszippantó" műhelymunka hangulatot teremtsünk. - nyilatkozta Koleszár Szilvi, a KódGarázs egyik alapítója. A kreatív kódolás ez által nem csak versenyképes tudást ad, hanem sikerélményt, önbizalmat, és új barátságokat. "

A Vodafone kiemelten támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek elősegítik, hogy lányok és fiúk egyaránt otthonosan mozogjanak a technológia világában, legyen szó IoT fejlesztésről, vagy éppen UX design-ról. A nemek arányának kiegyenlítése érdekében a vállalat eddig több szervezettel működött együtt: a Technológiai Oktatásért Alapítvány Skool projektjével összefogva technológiai karrierdélután keretében ösztönözte a 14-18 éves lányokat arra, hogy nyissanak olyan szakmák irányába, amelyeket a köztudatban hagyományosan "fiúsnak" szoktak elkönyvelni. A Vodafone Miskolcon működő ügyfélszolgálati központjában szintén a Skool-lal együttműködve kétszer is tartott tíz hetes kódoló programot lányoknak, illetve tavaly egy egész szombati napot annak szenteltek a budapesti irodában, hogy 10-12 éves lányokat vezessenek be a kódolás rejtelmeibe egy játékos platformon, a Scratch-en keresztül. A Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve, a #CodeLikeAGirl program révén ötnapos kódolási workshopokat kínált a jövő női programozóinak, melyet augusztusban terveznek megismételni.

Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta:
"Kötelességünknek érezzük a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló kezdeményezések támogatását, hiszen ezek azok a készségek, amelyek a jövőben nélkülözhetetlenek lesznek a munkaerőpiacon. Célunk az, hogy ingyenes foglalkozásokkal, előadásokkal népszerűsítsük a technológiai szakmákat a tizenévesek körében. Ennek jegyében rendeztük meg a tavalyi sikerek után idén újra az ötnapos Vodafone Coding Camp-et a KódGarázzsal való együttműködésünk keretében, ahol 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival. Nagyon örülök, hogy programjainkon világhírű, szakmájukban elismert külföldi előadók inspiráló történetein és tanácsain keresztül fedezhetik fel a gyerekek a programozás izgalmas világát."



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!