mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Növeli a gyerekek önbizalmát a digitális korrepetálás
2018-07-10 16:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2017 januárjában kísérleti időszakkal, a 2017/18-as tanítási évben pedig már élesben teljesített a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és a Telenor által életre hívott E-tanoda projekt.

A kortárs mentorálási program eredményes volt és elérte elsődleges célját: javult a mentorált diákok iskolai teljesítménye és növekedett az önbizalmuk is.

Közel ezer online tanórával a hátuk mögött

Az E-tanoda program leszakadó térségekben élő, hátrányos helyzetű gyerekek tanulását segíti önkéntes budapesti gimnazisták, mint mentorok segítségével. Az idei tanévre már 150 diákot elért program központi eleme a korrepetált diákok számára személyre szabott digitális tananyagok fejlesztése és a heti rendszerességű Skype-tanóra, amelyhez a Telenor biztosítja a megfelelő táblagépeket és a korlátlan Hipernet hozzáférést minden résztvevő számára.

A 2017 januárjában az ormánsági Gilvánfán indult féléves kísérleti időszak pozitív eredményei után a 2017/18-as teljes tanévben, még több résztvevő diákkal, immár három településen folytatódott az E-tanoda projekt. A mentorok és mentoráltak száma a duplájára nőtt, így közel 150 diák, 600 alkalommal, összesen 970 órán keresztül tanult és fejlődött a digitális eszközök segítségével.

Milyen hatással volt a mentorált gyerekekre a program?

A mentorált diákok iskolai tanárai is megerősítették az E-tanoda program pozitív hatásait. Az idei tanévet értékelő kutatásban a megkérdezett tanárok 85 százaléka számolt be arról, hogy a programban részt vevő diákok iskolai teljesítménye javult: ez nem csupán az osztályzatok javulásában érzékelhető, hanem a mentoráltak a korábbinál jobb eredményt értek el a tanulmányi kompetenciateszteken is. Az E-tanodában korrepetált diákok a korábbinál mélyebben megértették a tananyagot, nőtt a magabiztosságuk és a motivációjuk, valamint fejlődést mutattak a szociális kompetenciák terén is mint együttműködés, empátia és szabálykövetés.

Az E-tanoda hosszú távú célja, hogy a stabil működési keretek kiépítése után olyan önfenntartó tanulóközösségek alakuljanak ki, amelyek a program keretein kívül is képesek önállóan folytatni a megkezdett mentorálási tevékenységet. Ez tehermentesíti az szervezőket, és az így felszabaduló kapacitásokat új helyszíneken, még több diák bevonására lehet fordítani. A Telenor elkötelezett az E-tanoda program folytatása és a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése mellett, melynek egyik útját a digitális oktatási módszertanok terjesztésében látja.

Az E-tanoda program a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és Telenor kezdeményezése, amely a Microsoft Magyarország szakmai részvételével indult útjára 2017-ben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

SMART (2019. április 2)

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!