mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hauk Zoltán
Hauk Zoltán
HEROE
elnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A kriptovalutás átverések
2018-07-23 17:19 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Kaspersky Lab szakértői egy viszonylag új trendet lepleztek le: a kriptovaluták elterjedése nemcsak a befektetőket vonzza, hanem a kiberbűnözők is ezekkel kívánják növelni profitjukat.

Idén az első félévben a Kaspersky Lab termékei több, mint százezer kriptovalutával kapcsolatos hamis pénzváltási folyamatot blokkoltak. Minden próbálkozással egyre több gyanútlan felhasználót próbáltak belekeverni a csalásokba.

A kriptovaluta jelenség és a kriptovaluta tulajdonosok lelkes táborának gyors növekedése nem kerülte el a kiberbűnözők figyelmét sem. Annak érdekében, hogy elérjék aljas céljaikat, általában hagyományos adathalász módszereket használnak, habár ezek gyakran eltérnek a megszokott forgatókönyvtől, amelyet már jól ismerünk. Ihletet merítve az ICO (initial coin offering) befektetések és a kriptoérmék ingyenes osztogatásának üzleti modelljéből, a kiberbűnözők képesek profitálni a tapasztalt és az új kriptovaluta tulajdonosok hiszékenységéből egyaránt.

A legnépszerűbb célpontok az ICO befektetők, akik pénzüket startupokba fektetik a jövőbeli haszonszerzés reményében. Számukra a kiberbűnözők olyan hamis weblapokat készítenek, amelyek hivatalos ICO projekt honlapoknak tűnnek, vagy megpróbálnak hozzáférni címtáraikhoz, hogy adathalász emailek kiküldésével egy elektronikus pénztárcába csalogassák a befektetők kriptovalutáját. A legsikeresebb támadások jól ismert ICO projektek neveit használják. Például a Switcheo ICO nevének felhasználásával a bűnözők több, mint 6.850.000 forint (25.000 dollár) értékű kriptovalutát loptak, miután egy hamis Twitter fiókon keresztül elterjesztették a kamu linket. Egy másik nagyon hasonló példa az OmaseGo ICO esete, amelynek segítségével 300 millió forintnak megfelelő (1.1 millió dollár) kriptovalutát kerestek a csalók. Végül a Telegram ICO körül keringő pletykák kihasználásával több száz hamis honlapot hoztak létre, amelyek "befektetéseket" gyűjtöttek.

A csalások egy másik csoportja a kriptovaluták hamis igérgetése. A módszer abból áll, hogy az áldozatok egy kis mennyiségű kriptovalutát küldenek cserébe egy későbbi sokkal magasabb összegű megtérülésért. A bűnözők még hírességek közösségi média fiókjait is felhasználták, mint például a sikeres üzletember Elon Musknak és a Telegram messenger alapítójának, Pavel Durovnak a Twitter fiókjait. A hamis fiókok használatával a bűnözők össze tudják zavarni a Twitter felhasználókat, akik bedőlnek a csalásnak és rákattintanak a hamis fiókok bejegyzéseire és válaszaira.

A Kaspersky Lab durva becslései szerint a bűnözők az elmúlt évben több, mint 21.000 Ether kriptovalutát kerestek, ami több, mint 10 millió dollárnak felel meg a pillanatnyi árfolyam alapján. Ebbe az összegbe nem tartozik bele a hagyományos adathalász támadások által szerzett pénz.

"Kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a kiberbűnözők ügyesek az éppen aktuális trendek követésében és az olyan erőforrások kifejlesztésében, amelyekkel a lehető legjobb eredményeket érhetik el a kriptovaluta halászatban. Ezek az új átverések egyszerű társas manipulációs módszereken alapulnak, viszont különböznek az átlagos adathalász támadásoktól, mert ezekkel a bűnözők dollármilliókat keresnek. A bűnözők sikere arra utal, hogy pontosan tudják miként lehet az emberi tényezőt kihasználni, és hasznot húzni a felhasználók online viselkedéséből. A humán faktor mindig is a leggyengébb láncszeme volt a kiberbiztonságnak." - mondja Nadezhda Demidova, a Kaspersky Lab vezető webes tartalom elemzője.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!