mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kaprinay Zoltán
Kaprinay Zoltán
Bónusz Brigád
alapító, vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A szépirodalom printben, az erotikus inkább e-könyvben fogy
2018-07-23 15:52 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A nagy nemzetközi könyvpiacokon közel félmilliárd nyomtatott könyvet vásároltak 2017-ben.

Az ismeretterjesztő könyvek globálisan maguk mögé utasítják az irodalmi műveket, ugyanakkor erős a gyermekirodalom is. A világ könyves sikerlistáját Dan Brown Eredet c. bűnügyi regénye vezeti, őt Jamie Oliver 5 hozzávaló szakácskönyve követi, a harmadik helyezést pedig egy gyermekkönyv, az angol komikus David Walliams Bad Dad c. regénye birtokolja, derül ki a Nielsen könyvpiaci körképéből. A két utóbbi szerző angol, ami igazolja, hogy a szigetország könyvvásárlási szokásai globálisan nagy hatást gyakorolnak a bestsellerek piacára, emellett általános trendeket vázolnak fel a teljes könyvpiacot tekintve.

Nincs ok panaszra a Gutenberg-galaxisban: 2017-ben az Egyesült Királyságban a teljes lakosság kétharmada vásárolt könyvet, legtöbben saját maguk számára. A nyomtatott kiadványok toronymagasan a legnépszerűbb könyvformátumnak számítanak: tízből hatan hetente mélyednek el valamilyen irodalmi vagy non-fiction szövegben. Naponta a lakosság harmada olvas. Alternatív könyvet, például e-könyvet tízből hárman olvasnak heti rendszerességgel, de jönnek föl a különféle hangoskönyvek is, amelyekkel minden hetedik brit szórakoztatja magát hetente.

A puha- és keményfedeles könyvek fedik le a teljes könyvpiac kétharmadát, az e-könyvek részesedése 24 százalék. 2017-ben 85 millió e-könyvet vásároltak Angliában, 4 százalékkal kevesebbet, mint 2016-ban, közel 350 millió font értékben. Az e-könyv olvasótábora naponta hallgat vagy olvas különféle tartalmakat, és leginkább a nők szeretik a formátumot.

Ha már e-könyv: a klasszikus e-book olvasók mellé felkéredzkedett a tablet és okostelefon is, különösen a fiatalabb fogyasztók körében: tableten olvas a 25-44-es korosztály közel fele. A hatvan év fölöttiek maradnak az e-olvasónál, a megvásárolt e-könyvek háromnegyedét ezen olvassák.

Átrendeződőben van a hangoskönyvek piaca: 14 milliós értékesített példányszámmal, 12 százalékos mennyiségi növekedés mellett 4 százalékot hasítottak ki a teljes brit könyvpiacból. A 25-34-es korosztály különösen kedveli az irodalomfogyasztás e formáját. A hallgatóság fele valamilyen előfizetéses platformon, digitális verzióban tölti le szellemi táplálékát, és gyakorlatilag csak magának - hangoskönyvet ajándékozni még nem elterjedt. Legtöbben szórakozási, kikapcsolódási célból töltenek le audiokönyvet, egyötödük pedig utazáskor, ingázáskor köti le magát ily módon. Ennek indikátora az is, hogy jellemzően az irodalmi és gyerekkönyvek fogynak jobban a hangoskönyvek közül. Érdekesség, hogy a formátum rajongóinak mintegy harmadát a puszta kíváncsiság vezette a hangoskönyvhöz, tavaly 36 százalékkal többen adtak esélyt az irodalomfogyasztás e módjának a Nielsen adatai szerint.

Az irodalmi műfajok közelebbi vizsgálatánál élesen elkülönülnek a nyomtatott és digitális könyvek közötti preferenciák: míg klasszikus szépirodalmat még mindig inkább nyomtatott könyvként vásárolnak az angolok, addig például a romantikus könyvek háromnegyede e-könyv. Az erotikus irodalom, a detektívregények és a thrillerek, a fantasy és történelmi művek esetében is igen erőteljes a digitális könyvek piaci részesedése.

Ugyanakkor a bestsellerek esetében a nyomtatott könyvek abszolút dominanciája jellemző, így az Egyesült Királyságban 2017-ben listavezető Jamie Oliver 5 hozzávaló című szakácskönyve több mint 90 százalékban nyomtatásban kelt el.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!