mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vörös Csilla
Vörös Csilla
Nielsen Közönségmérés Kft.
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Készpénzmentes Sziget
2018-08-14 16:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kormány által elfogadott 7 éves Pénzügyi Tudatosság Kormánystratégia főbb irányvonalaival sok ponton kapcsolódik össze a kontinens legnagyobb zenei fesztiválja, a Sziget.

Ezt mondta Hornung Ágnes, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára a Sziget Fesztiválon tartott tájékoztatóján. Az államtitkár emlékeztetett arra a felmérésre, mely szerint a Szigetre készülő fiatalok közel harmada először azért gondol a megtakarításokra - az öngondoskodásra -, hogy összespórolja a Sziget jegy vagy a kinn tartózkodás árát.

Ennél is hangsúlyosabb a fesztivál szerepe a kormánystratégia másik célja, a készpénzmentes/készpénzkímélő társadalom felé történő elmozdulás elősegítésében, hiszen Magyarországon tömeges méretben először 2010-ben, a Szigetet készpénzmentesítették szervezők. A szigetelő fiatalok pozitívan fogadták, hamar megszerették az egyszerűbb, gyorsabb fizetési lehetőséget.

Romvári Frigyes a Mastercard régiós ügyfélkapcsolati igazgatója szerint Magyarországon nemcsak a Szigetlakók fordulnak bizalommal a fizetési innovációkhoz, a lakosság is kedvezően fogadja az újításokat. Ennek köszönhetően ma már a kibocsátott bankkártyák 75 százaléka alkalmas érintőkártyás fizetésre, a kereskedelmi elfogadóhelyeken lévő POS-készülékek 85 százaléka tudja elfogadni az érintéses fizetést, s bankkártyás forgalomban a tranzakciók 76 százaléka zajlik érintéssel. Romvári Frigyes jelezte: kontinensen az elsők között jelent meg a virtualizált bankkártyával történő fizetést lehetővé tevő mobilfizetési szolgáltatás, amelyet ma már 5 bank nyújt az ügyfeleknek.

Kádár Tamás, a Sziget főszervezője arról beszélt, hogy a Sziget ideje alatt immár kilencedik éve gond nélkül sikerül alkalmanként több, mint egymillió tranzakciót lebonyolítani, a Szigeten dolgozó kereskedők is megszerették a készpénzmentes fizetés lehetőségét, mivel egységnyi idő alatt több ügyfelet lehet kiszolgálni, mintha folyamatosan vissza kellene adni, a készpénz háttérbe szorulásával számottevően csökkentek a visszaélések, s könnyebben lettek az elszámolások is.

A Sziget valóban leképezi a társadalmat: azok az előnyök, amelyek a Szigeten a készpénzmentes fizetésből keletkeznek, az ország egészében is hasonló módon hasznosulnak - hívta fel a figyelmet Hornung Ágnes. Szavai szerint az elektronikus fizetés elterjedése révén számottevően visszaszorul a készpénzre épülő feketegazdaság, a felgyorsult pénzforgalom olcsóbbá teszi az emberek és a vállalatok közötti pénzmozgást, s nem kell a készpénz őrzésére, tárolására is komoly összegeket költeni. Az ügyfelek pénze biztonságban van, jogszabályok garantálják, hogy visszaélések esetén a bankkártyás fizetésnél az érintetteknek 24 órán belül vissza kell kapniuk a pénzüket. Mindezek alapján Magyarország nemzetgazdasági szinten több száz milliárd forintot spórolhat meg az elektronikus fizetésre való hangsúlyosabb áttéréssel - emlékeztetett az államtitkár. Hornung Ágnes ezért tartja kiemelkedőnek, hogy idén ősztől - egyelőre pilot-rendszerben - elindul a készpénzkímélő iskola projekt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!