mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A magyarok harmada jár fesztiválokra
2018-08-15 10:40 [MTI + Mediainfo.hu]

A magyarok harmada jár fesztiválokra, amelyek közül a könnyűzenei, a gasztronómiai és a városi fesztiválok a legnépszerűbbek - derült ki a Kutatópont Kft. nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatásából.

A júniusban kétezer fős mintán végzett, reprezentatív kutatás eredményei szerint a magyarországi felnőtt lakosság 33 százaléka szokott fesztiválokra járni. A fesztiválozás az 50 év alattiakra jellemző inkább, a 18-29 évesek 53 százaléka, a 30-39 évesek 48 százaléka, míg a 40-49 évesek 48 százaléka látogat fesztiválokat - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Bár Budapesten a különféle fesztiváltípusok teljes palettája elérhető, a fővárosban élők a községek lakóival hasonló arányban látogatnak fesztiválokat (32 és 29 százalék). A fesztiválozó kedv a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 42 százalék. A fesztiválokat látogató felnőtt lakosság fele évente egyszer él ezzel a szórakozási formával, míg további 28 százalék félévente jár fesztiválra.

A kutatás eredményei szerint a könnyűzenei fesztiválok tudják leginkább (45 százalék) megszólítani a felnőtt lakosságot. A könnyűzenei koncertek elsősorban a 18-29 éveseket vonzzák, a korcsoport 69 százaléka szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni. Nagy népszerűségnek örvendenek a gasztronómiai fesztiválok, amelyek a fesztiválozó felnőttek 34 százalékát mozgósítják, valamint a városi fesztiválok (30 százalék) is közkedvelt szórakozási lehetőségek.

A nemek tekintetében a nők az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, a férfiak inkább a könnyűzenei koncerteket kedvelik. Míg az idősebb, 50 feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok, a 18-29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok vonzzák leginkább. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc- és könnyűzenei fesztiválokra, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.

Azoknál, akik nem járnak fesztiválokra, a fő indok az, hogy nincs olyan tematika, amely érdekelné őket (38 százalék), de a tömegtől való viszolygás (37 százalék) is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiválokat nem látogatók egy jelentős szegmense (24 százalék) az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a 40 év alatti lakosság körében az átlagnál gyakrabban fordult elő ez az indok - olvasható a közleményben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!