mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ujjlenyomat-olvasóra esküsznek a magyarok
2018-08-29 11:18 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Már nem divat a feloldóminta és a jelszó az okostelefonokon a Huawei kutatása szerint.

Az ujjlenyomat-olvasó a legnépszerűbb és legbiztonságosabbnak tartott képernyőfeloldási-mód a magyar okostelefon-tulajdonosok körében - ez derült ki a Huawei több mint 7 ezer fő részvételével végzett online felméréséből. A kutatás szerint a mobilokban mindössze néhány éve elérhető ujjlenyomat-olvasó lassan teljesen kiszorítja a korábban népszerű jelszavas és a feloldómintás védelmet. A magyarok többsége nyitott az olyan új technológiák iránt is, mint az arcfelismerés, kétharmaduk számára azonban egyelőre a biztonság a legfontosabb szempont, ha képernyőfeloldásról van szó.

A Huawei felmérésében arra kereste a választ, hogy melyek a legnépszerűbb képernyő-feloldási módok a magyar okostelefon-felhasználók körében, és melyik technológiát tartják a legbiztonságosabbnak, valamint bíznak-e a legújabb technológiákban a mobiltulajdonosok. Az online felmérés 2018. július 26. és augusztus 2. között zajlott 7068 felhasználó bevonásával.

Kiment a divatból a jelszavas védelem

A kutatás során a feloldómintát, a jelszavas feloldást, az ujjlenyomat-olvasót és arcfelismerő technológiát is értékelték a válaszadók, akik közül a legtöbben - a kitöltők mintegy 60%-a - elsődlegesen ujjlenyomat-olvasó feloldási módot használ. Az okostelefonokban a 2010-es évek elején felbukkant technológia mára beelőzte a sokáig egyeduralkodó jelszavas védelmet, amely ugyan még mindig a második legnépszerűbb eljárás, de már csak a felhasználók 41%-a használja.

A sokáig népszerű feloldóminta felett viszont lassan eljár az idő, már a felhasználók harmada sem alkalmazza. A 2016-ban megjelent arcfelismerő technológiát bár egyelőre kevesen használják (11,6%), de a felhasználók ezt tartják a legmodernebb feloldási módnak, és többségük szívesen ki is próbálná a jövőben. Ugyanakkor kizárólag ezért a technológiáért a válaszadók 60%-a nem vásárolna készüléket. Érdekesség, hogy a kitöltők 16%-a egyáltalán nem alkalmaz semmilyen képernyőfeloldási-módot, míg a válaszadók negyede (24%) már összes létező megoldást kipróbálta.

A biztonság az elsődleges szempont

Kiemelten fontos a magyar okostelefon-használók számára az adott technológia megbízhatósága: a csúcskategóriás megoldásként számon tartott arcfelismerés egyelőre biztonsági szempontból kevésbé elfogadott a userek körében, igaz, egyelőre keveseknek van tapasztalata ezzel a technológiával. A legbiztonságosabb feloldási lehetőségnek a válaszadók mintegy kétharmada (68%) az ujjlenyomat-olvasót tartja, ezt követi az arcfelismerés (16,9%), valamint a jelszavas védelem (11,1%).

"Kíváncsiak voltunk felhasználóink képernyőfeloldási-módokról alkotott véleményére, hiszen fontos számunkra, hogy tudjuk, melyek azok a technológiák, amelyeket preferálnak a vásárlóink - mondta Nagy Ivett. A Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott: "örömmel tapasztaltuk, hogy a felhasználók nyitottak a legújabb technológiák iránt, amelyek már nemcsak a közép-és felsőkategóriás termékek sajátjai, hanem akár belépő szintű készülékekben is elérhetőek. Új Y készülékcsaládunk tagjai beépített arcfelismerővel és/vagy ujjlenyomat-olvasóval szolgálják tulajdonosaikat."

A Huawei felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók több mint harmada (36%) a beépített ujjlenyomat-olvasó funkciót már a legolcsóbb készülékektől is elvárja, az arcfelismerést ugyanakkor a felhasználók háromnegyede (74%) csak a legdrágább, prémiumkészülékek sajátjának gondolja.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!