mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jó üzlet a film és műsorgyártás hazánkban
2018-11-14 11:25 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Nem csak a külföldi megaprodukcióknak éri meg Magyarországon dolgozni, de a hazai film-, videó- és televízió műsorgyártó vállalkozások összárbevételének növekedése is töretlen 2013 óta-derül ki az OPTEN adataiból.

A szektor meglehetősen fragmentált, hiszen a több százmilliós költségvetésű filmeket, műsorokat gyártó cégek mellett, ide tartoznak például az esküvői videók készítéséből élő egyszemélyes vállalkozások, valamint a különböző utómunkálatokat készítő cégek is. A működő cégek száma 2014 óta enyhe csökkenést mutat. Jelenleg több mint 3500 ilyen profilú vállalkozás működik hazánkban. A cégszám csökkenése elsősorban a legkisebbeket érintette.

A 100 millió forintnál kisebb árbevételt elért cégek esetében folyamatos csökkenés mellett, 2016 és 2017 között jelentős számú kis cég tűnt el a piacról. Ezzel szemben a 100 és 1000 millió forint közötti árbevétellel rendelkező cégek száma nem változott számottevően, az 1 milliárd árbevétel fölötti vállalkozások száma pedig még emelkedett is.

Jól megfigyelhető, hogy a szektor teljesítményét zömmel az 1 milliárd árbevétel fölötti cégek érték el. A középső szegmensben az árbevétel növekedés 2015-ben megállt, majd lassú csökkenésének indult, míg a legkisebb piaci szereplők árbevételének alakulása is hasonlóképpen alakult, de náluk 2017-ben indult a bevétel csökkenésnek.
Szintén kedvező képet mutat a felszámolási eljárások számának 2014 óta tartó folyamatos csökkenése, és a kényszertörlések számának 2015 óta elindult fogyatkozása is. Ugyanakkor a cégszámhoz mérten viszonylag magas végrehajtási eljárások száma azt mutatja, hogy a fizetési fegyelemmel vannak még gondok. A szektor cégfluktuációs indexe (CFI), amely az adott időszak alatt törölt és alapított cégek számát viszonyítja az időszak elején rendben működőkéhez, az országos átlag közelében volt 2014 és 2016 között, de a tavalyi évben már csökkenésnek indult.

A piaci szereplők 2014 és 2017 között több mint 716 millió forint vissza nem térítendő uniós pályázati forráshoz jutottak hozzá. Ez a szám elenyésző a gazdaságfejlesztési programokban allokált forrásokhoz képest, ugyanakkor a Nemzeti Filmalap, valamint a Nemzeti Kulturális Alap költségvetéséből évről-évre nagyságrendileg jóval több forrás érkezik a szektor szereplőihez- zárja elemzését Hantos Zoltán, a céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!