mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A televízióműsorok akadálymentesítése
2018-11-22 13:33 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Továbbra is 99,9 százalékos a médiatörvényben meghatározott tévéműsorok akadálymentesítése.

A Médiatanács elfogadta és a honlapján közzétette az NMHH 2018 első félévére vonatkozó vizsgálatát arról, hogy a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió hogyan és milyen arányban teszi befogadhatóvá műsorszámait hallássérült nézőinek.

A több mint ötezer vizsgált műsorórában az előző félévhez hasonlóan összességében és átlagosan a kínált műsorok közel 83 százaléka volt elérhető a hallássérültek számára - ez a közszolgálati televíziók esetében 86,3, míg a kereskedelmi televíziók esetében 71,1 százalék volt. A médiatörvényben előírt, kötelezően ellátandó műsoridő 99,9 százalékában teljesült ebben a félévben is az akadálymentesítés, de anomáliák - felirathiány, tartalmi vagy időbeli pontatlanság - továbbra is előfordultak.

A szolgáltatók elsősorban most is feliratot alkalmaztak (99,6 százalékban), a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorszámok aránya ezúttal is minimális volt (0,4 százalék). A médiatörvény a közérdekű közleményeknél, a politikai reklámoknál, a hírműsor számoknál - beleértve a közlekedési híreket, a sporthíreket és az időjárás-jelentést is -, a politikai tájékoztató műsorszámoknál, a fogyatékos személyekről és esélyegyenlőségről szóló műsorszámoknál, a filmeknél, a játékoknál és a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámoknál írja elő a hallási akadálymentesítést.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Elérés (Reach)

Reception Share (RSH%)

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!