mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
LEGO robotokkal újít a Vodafone Digitális Iskola Program
2018-11-23 14:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A 2018/2019-es tanévben megújul a Vodafone Digitális Iskola Programja, amely három új partnernek köszönhetően számos izgalmas elemmel bővül.

A Nemzeti Köznevelési Portál, a LEGO Education program és a Tanoda program bevonásával a Digitális Iskola Program szélesíti a diákok és tanárok elérését, mélyíti a digitális tudást és élménnyé teszi a tanulást. A LEGO robotok segítségével a diákok játszva tekinthetnek be a programozás rejtelmeibe.

A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott Digitális Iskola Program célja, hogy növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, és lehetővé tegye, hogy az elmaradottabb térségek tanulói is részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekből. Működésének első évében a Program elsősorban eszközöket és internet kapcsolatot biztosított a résztvevő iskoláknak, ezt követően pedig az eszközhasználatra vonatkozó tudás átadása volt az elsődleges cél.

"Az idei tanévben célunk a programban elért diákok és tanárok körének szélesítése, a már korábban átadott digitális tudás elmélyítése és hogy megmutassuk, a digitális ismeretek elsajátítása izgalmas és szórakoztató tevékenység. Szeretnénk elérni, hogy a digitális kompetenciafejlesztés és eszközhasználat az órai munka részévé váljon. A program az elmúlt két évben összesen 6500 gyermeket és 700 pedagógust ért el, és a 2018/2019-es tanévben növelni szeretnénk ezt a számot" - mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató helyettese.

Partnerek is segítik a digitális tudás fejlesztését

A megújuló Digitális Iskola Program a Nemzeti Köznevelési Portált, a LEGO Education programot és a Tanoda programot választotta ehhez partnerének. A Nemzeti Köznevelési Portál egy 40.000 digitális feladatból és szemléltető anyagból álló gyűjtemény, amelyet több mint 1500 iskola használ aktívan. A portálon elsőtől tizenkettedik osztályig érhetők el díjmentesen különböző digitális tartalmak az összes tantárgyból. Annak érdekében, hogy funkcionalitásaiban lépést tartson a gyorsan változó igényekkel, a portál teljesen megújul.

Az együttműködés keretében a Digitális Iskola Programból kiválasztott 5 iskola fogja tesztelni a megújuló portált. "Célunk, hogy a későbbiekben a Digitális Iskola Program összes iskolája a megújult portál aktív felhasználója legyen, mely kulcsfontosságú eleme a programunknak." - mondta Dr. Budai J. Gergő.

A Digitális Iskola Program másik együttműködő partnere a LEGO Education programja, melynek célja, hogy megmutassa a gyermekeknek, hogy a programozás érdekes és szórakoztató. A Digitális Iskola Programban először öt iskola kap 5-5 darab LEGO robotot. Ezekkel délutáni szakkörökön dolgozhatnak a gyerekek. A szakkörvezető tanárok részt vesznek a LEGO Education képzésén, hogy minél felkészültebben támogathassák az érdeklődő gyerekeket.

A megújuló Digitális Iskola Program harmadik együttműködő partnere a Tanoda program, melynek a Vodafone Alapítvány 100 tabletet és hozzá internet kapcsolatot adományoz a 2019-es évben.

Fülöp Attila az Emberi Erőforrások Minisztériumának Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, a digitális tudás és eszközök használata különösen fontos a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkózásában. Hogy ebben mindannyiunknak van közös felelőssége, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy ilyen fontos feladatban a versenyszféra és az állami szektor közösen tesz erőfeszítéseket.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!