mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló reklámfilm
2018-11-29 10:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A testület elfogadta a televíziókban az idei első félévben közzétett reklámszpotokról szóló tanulmányt.

A hatóság 35 televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel. A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák - ilyen többek között a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central - szerkesztették adásba. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák - az RTL Klub és a TV2 -, az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékról idénre 32,4 százalékos részesedést értek el.

A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka pedig szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva pedig megállt a termékek részesedésének korábban megfigyelt növekedése (2015: 36,2%, 2016: 41,4%, 2017: 42,9%). A szolgáltatások több mint fele - 57,6% - a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk pedig játékokat népszerűsített.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!