mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Peresztegi Zoltán
Peresztegi Zoltán
Schibsted Classified Media
alelnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Megszűnik a CeBIT nemzetközi vásár
2018-12-04 11:36 [MTI + Mediainfo.hu]

A kiállítók és a látogatók számának csökkenése miatt nem rendezik meg többé a hannoveri CeBIT nemzetközi információtechnológiai vásárt.

A hannoveri vásárvárost üzemeltető vállalat, a Deutsche Messe AG közleményében kiemelte, hogy a CeBIT központi témája, a digitalizáció a technológiai fejlődés révén már szinte valamennyi szakmai vásáron meghatározó ügy, ezért csökken az igény egy olyan rendezvényre, amely a témát "horizontálisan", szakmákon, gazdasági ágazatokon, piacokon átívelő módon mutatja be.

Hozzátették, hogy az idén júniusban tartott - utolsó - CeBIT-en új stratégiát alkalmaztak, a vásár, a konferencia és a fesztivál műfajának egyesítésével próbálták megállítani a kiállítók és a látogatók számának csökkenését, de az ötlet nem vált be, ezért nem tartják meg többé a rendezvényt.

A Hannoversche Allgemeine Zeitung értesülése szerint a 2019-re tervezett CeBIT-re eddig csupán 6000 négyzetméternyi területet foglaltak le a kiállítók, míg tavaly ilyenkor már 18 000 négyzetméternél tartottak. A foglalási adatok láttán pedig a Deutsche Messe tulajdonosai - a hannoveri önkormányzat és az Alsó-Szászország tartományi kormány - "behúzták a vészféket", mert súlyos veszteségektől tartottak.

Az idei CeBIT népszerűsége is jóval szerényebb volt, mint a korábbiak, a látogatók száma 120 ezerre süllyedt a tavalyi 200 ezerről. A rendezvény fénykorában még 800 ezer körül volt a látogatók száma, és a CeBIT az információs technológia első számú nemzetközi vására volt, amelyen rendre világpremiereket is tartottak. Például 1995-ben Bill Gates személyesen mutatta be a Windows operációs rendszer új változatát a hannoveri rendezvényen, az idén viszont már önálló standja sem volt a rendszert kifejlesztő Microsoftnak.

A német sajtóban közölt első elemzésekben hangsúlyozták, hogy egy sor nagy cég, köztük az Apple és a Google a saját rendezvényein mutatja be újdonságait, és a technológiai innováció valamennyi területének van már legalább egy nagyszabású nemzetközi vására, a távközlésben például a barcelonai Mobile World Congress, a szórakoztatóelektronikában pedig a Las Vegas-i CES vagy a berlini IFA, és mindez egyre inkább háttérbe szorította a CeBIT-et.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!