mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Vámos-Hegyi Attila
Vámos-Hegyi Attila
Mediafon Kft., managing director
elnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Karácsony a Bónusz Brigád szerint
2018-12-18 13:45 [Marketinginfo.hu]

Az emberek közel 60 százaléka kifejezetten várja a karácsonyt, bár mindenki másképp - ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital között nagy karácsonyi felméréséből.

A legtöbben otthon lesznek, szűk családban ünnepelnek, jóllehet inkább elutaznának és párjukkal kettesben töltenék az ünnepeket. A magyarok több mint fele élményt ad ajándékba, kiváltképp a nők és a fiatalok.

Egyre többen adnak élményt karácsonyra - míg tavaly a megkérdezettek 45, addig idén már 54 százaléka ad élmény bónuszt, kupont, jegyet szeretteinek. A nők és a fiatalok még ennél is nagyobb arányban választják az ajándékozásnak ezt a formáját. "A nők hozzák meg a legfontosabb vásárlással kapcsolatos döntéseket egy család életében, sokszor ők tartják egyben a családot, és ők tudják a legjobban, hogy a közös élménynél nincs jobb ajándék." - mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

A GKI Digital és a Bónusz Brigád közös kutatásában részt vevők 37 százaléka 5-10 ezer forint értékű élményajándékkal lepi meg azt, akit szeret. A magasabb összegek, akár 20.000 forint értékű bónuszok inkább az idősebb korosztályt jellemzik. Az ajándékok megvásárlását leginkább az anyagi lehetőségek határozzák meg minden vizsgált korcsoportban, de sokat nyom a latban a fiataloknál az is, hogy mennyire sikerül ötletes, egyedi ajándékot találni: számukra ez még fontosabb, mint az ajándék ára.

Mindent a fenyőfáról

A karácsonyfa beszerzése kardinális pontja az adventi időszaknak. Van, aki már december elején megveszi, mások az utolsó pillanatra esküsznek és persze vannak, akik csak kihajtogatják a szekrényből a műfenyőt. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából az derült ki, hogy minden harmadik válaszadó valóban a műfenyő mellett tette le voksát, minden negyedik megkérdezett pedig karácsony előtti héten szerzi be a fenyőfát.

A legnépszerűbb a nordmann fenyő, az igazi fenyőt vásárolók 37 százaléka veszi ezt a típust, minden ötödik ember marad a lucfenyőnél. A fa mérete sokszor függ attól, hogy vannak-e gyerekek a családban, érkeznek-e rokonok az ünnepek alatt, illetve van-e háziállat, aki kárt tehet benne: a karácsonyi felmérés szerint a válaszadók közel fele másfél méteresnél nagyobb fát állít, 4 százalékuk 2,5 méternél is magasabb fát szokott venni.

Sokan álmodoznak arról, hogy távol ünnepelnek, de kevesen teszik meg
A legtöbben (58%) várják az ünnepeket és a válaszadók kétharmada szűk családja körében, otthon ünnepel majd, de minden második ember vendégségbe is megy az ünnepek alatt rokonokhoz.

Mindössze az emberek 6 százaléka utazik el, hogy szűk családja körében máshol töltse a karácsonyt. Ez azért is érdekes, mert a válaszadók közel fele mondta, hogy elutazna a családjával valahová arra a kérdésre válaszolva, hogy ha nem számítana senkinek a véleménye, hogyan töltené a karácsonyt. Mégis ezt igen kevesen teszik meg valójában. Ha szintén nem számítana, hogy egyesek megsértődnek a családban, akkor a válaszadók 61 százaléka december 24. és 26. között kizárólag a párjával ünnepelne, a válaszadók ötöde pedig a barátaival töltené ezt az időszakot.

Házimunkák és a karácsony

Sokan úgy vélik, egyes munkák kifejezetten a nőkhöz, más feladatok a férfiakhoz tartoznak. A válaszokból az derült ki, hogy a nők fele szerint az élelmiszerek beszerzése alapvetően az ő dolguk, közel ugyanennyien mondták azt, hogy azért besegítenek a férfiak is a vásárlásba. Ezen a téren úgy tűnik kiegyenlített a feladatok elosztása a két nem között.

A karácsonyi nagytakarítás bizony minden évben fontos feladat: a nők fele úgy érzi, ezt neki kell megcsinálnia, ám minden harmadik nő szerint segít a párja ebben. A férfiak harmada szerint a karácsonyi takarítás kifejezetten a férfi dolga, 27 százalék szerint viszont a nő feladatai közé tartozik a lakás tisztántartása.

A főzés érdekes módon inkább női terep: a nők kétharmada úgy véli, ez kizárólag az ő feladatuk és a férfiak kis hányada segít ebben. A férfiak harmada nyilatkozott úgy, hogy a főzés kifejezetten az ő dolga. Ugyanez az arány érvényes az ajándékok beszerzésére és becsomagolására is: ez is jórészt a nők feladata és kevés férfi segít benne.

A karácsonya felállítása és feldíszítése talán férfifeladatnak tűnik, de a nők mindössze 16 százaléka nyilatkozott így. Minden harmadik nő szerint ez sem a férfiak dolga, ezzel minden 10. férfi is egyetért: szerintük a nőnek kell felállítani és feldíszíteni a karácsonyfát. A férfiak közel fele ezzel nem ért egyet: szerintük ez a férfi feladata.

Stressz vagy pihenés?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatása szerint bár a válaszadók nagy része várja a karácsonyt és minden második ember boldog, kiegyensúlyozott ünnepre számít, azért minden harmadik válaszadó stresszel azon, hogy milyen ajándékokat vegyen, van aki a felszaladó kilóktól (12%) és a családi konfliktusoktól (20%) tart, a válaszadók negyede pedig azért stresszel, mert nagyon kevés ideje marad a készülődésre. Éppen nekik kínál megoldást a Bónusz Brigád, ahol akár az ünneplés előtt egy órával is bárki megveheti a kiválasztott ajándékot és akár elektronikusan, akár kinyomtatva átadhatja szeretteinek az ünnepi hangulatba díszített bónusz ajándékot.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!