mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Door Tamás, Juventus Rádió vezér...
Door Tamás
Mediaworks
megbízott vezérigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Továbbra is mélyponton a női rendezők foglalkoztatottsága Hollywoodban
2019-01-08 12:28 [MTI + Mediainfo.hu]

Továbbra is mélyponton van a női rendezők foglalkoztatottsága Hollywoodban: 2018-ban a 250 legnagyobb bevételű hollywoodi produkciónak mindössze 8 százalékát rendezték nők - számolt be az adatokról a The Guardian.

A 21. alkalommal közzétett jelentés rámutat, hogy egy évvel korábban, 2017-ben még 11 százalékos volt a női rendezők részvétele a legnagyobb bevételű hollywoodi produkciókban. A tavalyi adat azért is meghökkentő, mivel közben úgy tűnt, elindult valamiféle elmozdulás a filmiparban a női egyenjogúság felé.

A brit lap által ismertetett éves jelentés szerint a női rendezők aránya nagyjából két évtizede változatlan: a filmiparban "alapvetően alulreprezentáltak" a nők.

Martha Lauzen, a jelentés szerzője, a San Diegó-i Egyetem nők filmes és televíziós részvételével foglalkozó központjának igazgatója kiemelte: az elemzés nem talált bizonyítékot arra, hogy a filmiparban bármilyen pozitív fordulat áll volna be, holott ezt tavaly sokan megjósolták.

A filmes szakmákban dolgozó nők aránya tavaly kicsit nőtt: a 2017-es 18 százalékról 20 százalékra. Közülük legtöbben, 26 százaléknyian producerek voltak. Az operatőrök közül csak 4 százalék volt nő.

Lauzen hangsúlyozta, hogy a hathatós változásokhoz a filmipar legfőbb szereplőinek, a stúdióknak, az ügynökségeknek, a céheknek és szövetségeknek a nagyszabású erőfeszítésére lenne szükség.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!