mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakner Bertold
Lakner Bertold
neo
kreatívigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mobil applikációba költözik a \'kék-sárga\'
2019-01-09 11:34 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Mobil applikáción keresztül is bejelenthetőek lesznek az autós balesetek.

A mindennapokban "kék-sárgának" nevezett baleseti bejelentő mobilos verziója egyszerűbbé, pontosabbá teszi egy-egy baleset adminisztrációját - közölte a K&H Biztosító. A társaság több mint 1 millió kötelező és casco biztosítást kezel. A teljes magyar piacon pedig több mint 5,3 millió kötelező, valamint 918 ezer casco biztosítás van, így több millió járműtulajdonos számára válhat egyszerűbbé egy baleset rögzítése. A K&H Biztosító egyébként egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel háromszáznyolcvanezer forintot fizetett ki, ami majd 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedő forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.
Több nyugat-európai ország után Magyarországon is lesz mobilos változata a mindennapokban csak "kék-sárgának" hívott közlekedési baleseti bejelentő dokumentumnak. A jövőben is megmarad a papíralapú változat, de a mobil applikációs megoldást is választhatják az autósok karambol esetén. Összesen több millió autóst érint az újdonság, legalábbis jelenleg több mint 5,3 millió kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést és 918 ezer cascót tartanak nyilván a magyarországi piacon működő biztosítók.

A mobil applikáció létrehozásában a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) játszotta a főszerepet, koordinálta a munkát, de valamennyi érintett biztosítótársaság részt vett a fejlesztésben. Egyre több autós ugyanis az interneten, mobilon intézi az ügyeit és igény volt egy ilyen applikációra.

"Az applikációt előre le lehet tölteni a telefonra, de a balesetet követően is pillanatok alatt telepíthető. Az adott balesetről szóló adatok rögzítése könnyebbé és egyszerűbbé válik az alkalmazással. Különösképp azért is, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR kóddal egészítik ki, ahonnan gyorsan és egyszerűen beolvashatóvá válnak mind az okozó, mind a károsult szerződéskötéskor megadott adatai. Baleset esetén érthető módon sokan nehezen olvashatóan töltik ki a papíralapú bejelentőt. A digitális megoldásnál a telefonon előre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleseti szituáció jellemzőit. Ügyfélbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzőtáblák és a balesetben szereplő járművek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A QR kód használatával a személyes adatok kitöltésénél is minimalizálva van a hibázási lehetőség. Ráadásul a baleset pontos helyét a telefon GPS-kapcsolaton keresztül pontosan rögzíti. Továbbá a balesetről azonnal értesítést kap biztosító. Ez azért lényeges, mert a jövőben további szolgáltatások kapcsolhatók majd az applikációhoz, szükség esetén például azonnal tud autómentőt küldeni a biztosítótársaság, vagy szervizt ajánlani" - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

Interneten jönnek a kárbejelentések

A K&H szakembere szerint bár remélhetőleg ritkán lesz szükség az applikációra, érdemes lesz az autósoknak használniuk. A digitális "kék-sárga" egy újabb lépés az online ügyintézésben. Az on-line ügyintézésben a K&H Biztosító élen jár, ma már a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A K&H folyamatosan kéri és elemzi az ügyfelek véleményét az online kárbejelentési és kárrendezési folyamatról és a visszajelzések alapján az ügyfelek döntő többsége elégedett a K&H digitális kárbejelentési szolgáltatásaival. Gördülékenynek, kényelmesnek, ügyfélbarátnak jellemzik az ügyfelek az ügyintézést, ami azért is nagy szó, mert kár bejelentése esetén az ügyfelek érthető módon kevésbé vannak olyan hangulatban, hogy lelkes pozitív visszajelzést adjanak. A K&H esetében mégis sokszor megteszik.

Miért drágább?

A kötelező biztosítások piacáról Kaszab Attila azt is elmondta, hogy az elmúlt években növekedett az egy-egy kárra jutó kártérítési összeg. Egy-egy kötelezős káresetnél az idei év első kilenc hónapjában az átlagos kifizetés közel háromszáznyolcvan ezer forint volt, ami majd 6 százalékos emelkedést jelent éves szinten. A növekedésnek az oka, hogy bár az autók számának emelkedésével párhuzamosan csak csekély mértékben nőtt a balesetek száma, azonban az új autók piacán bekövetkezett bővülés miatt több korszerű, drágábban javítható autó került az utakra. "Fontos megjegyezni azonban, hogy a szervizköltségek, szervizóradíjak jelentősen emelkedtek, ez szintén növelte az átlagos kártérítési összeget" - fogalmazott a K&H szakembere.


További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

SMART (2019. április 2)

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!