mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Bánki Tamás
DrLinkedin
Alapító, Tulajdonos, Linkedin tréner


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Több mint 420 ezren kattintottak régi magyar filmekre
2019-01-09 12:10 [MTI + Mediainfo.hu]

Nagy sikert aratott a Filmarchívum karácsonyi akciója, a szervezet videómegosztó csatornáján több mint 420 ezren kattintottak a december 21. és január 4. között szabadon elérhetővé tett 100 régi magyar alkotásra.

A listán 54 rendező 100 filmje szerepelt, 70 órányi anyag 1912-től 1998-ig minden műfajból, játék- és dokumentumfilmek, animációk egyaránt. Az érdeklődők az elérhető legjobb minőségben nézhették meg a digitálisan felújított vagy teljes körűen restaurált magyar filmklasszikusokat - olvasható a Magyar Nemzeti Filmalap közleményeben.

A legnépszerűbbek a játékfilmek voltak, a nézettségi listát csaknem 10 ezres lejátszással olyan közönségkedvencek vezették, mint a Sose halunk meg vagy A Pogány Madonna, de dobogós helyet szerzett az első egész estés magyar rajzfilm, a János vitéz is. Az élmezőnyben végzett a Cha-cha-cha, a Falfúró, Az én XX. századom, valamint az első, részben színes nyersanyagra forgatott magyar film, a Radványi Géza rendezésében készült A beszélő köntös, amely 15 éve a Filmarchívum első kísérlete volt a digitális restaurálásra.

Nagy érdeklődés kísérte a felújított animációkat, Kovásznai György, Rofusz Ferenc egyedi filmjeit vagy a kuriózumnak számító, 50-es, 60-as években készült Macskássy Gyula- és Dargay Attila-reklámokat. A dokumentumfilmek közük a retró hangulatú Budapest-filmválogatás volt népszerű.

Az archívum kutatói idén néhány új felfedezést is közzétettek a 100 Filmajándék akció keretében azzal a szándékkal, hogy a sosem látott képsorok megfejtésébe a nézőket is bevonják. A felhívás nem maradt visszhang nélkül, a százéves híradófelvételek helyszíneinek, szereplőinek azonosítására több tucatnyi javaslat érkezett.

Az akció világszerte figyelmet keltett, a határainkon túl legtöbbször az Egyesült Államokban, Romániában, Nagy-Britanniában és Németországban kattintottak a klasszikus magyar filmekre, amelyek egy része angol felirattal is nézhető volt - tartalmazza a közlemény.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!