mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Ihász Ingrid (Rabbit)
MEC
digitális vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Közel negyedével több zenét hallgatott online Amerika 2018-ban
2019-01-21 10:19 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Egyesült Államokban 23%-kal nőtt az albummal egyenértékű
egység 1 (album equivalent unit) eladása 2018-ban, ami 661 milliárd streamelt dallal 49%-os
növekedést jelent az előző évhez képest.


A vezető on-demand szám, több mint másfél milliárd streammel, a God's Plan Drake-től (ebbe az audió és videós verziók is beletartoznak).

A dalok eladását Ed Sheeran Perfect c. száma vezeti 1,3 milliárd letöltéssel, derül ki a Nielsen
Music év végi összefoglaló felméréséből. Jó évet zártak a női előadók és a filmzenék is.

Az amerikai lakosság zeneimádata meredeken nő: az on-demand videoklipek és zeneszámok
lejátszása meghaladta a 900 milliárd lejátszást, ez 43 százalékkal több, mint 2017-ben volt. A
bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális
zenevásárlás - amelybe beletartoznak a digitális albumok, "albumnyi" számok (az. ún. track
equivalent album) és az on-demand streamelt albumok - több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.

Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át: Drake: God's Plan, Juice WRLD: Lucid Dreams (Forget Me), Drake: In My Feelings és XXXtentacion Sad.

"Mit sem vesztett lendületéből a zenefogyasztás: a fizetős zenei tartalmak iránti kereslet közel felével
nőtt 2018-ban" - mondta David Bakula, a Nielsen Music üzletág kutatási aligazgatója. "A
rekordnövekedés motorját az új smart hangszórók és a hozzájuk kapcsolódó kütyük szolgáltatják,
amivel gyakorlatilag üstököspályára állt a zenefogyasztás. A szupergyors és stabil 5G térnyerésével
arra számítunk, hogy a fogyasztás minden csatornán és platformon tovább nő majd, ami az állandó
online zenei fogyasztásnak kedvez 2019-ben és azon túl. Így a zene megőrzi vezető szerepét a
szórakozási műfajok között."

A Nielsen kutatása egyben kirajzolta a 2018-as évet meghatározó főbb trendeket is.
Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élére
kéredzkednek. A kevert nyelvű számok újabb és újabb nagy mérföldköveket vesznek be, mint
például Cardi B, Bad Bunny and J. Balvin: I Like It c. dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb bilingvális sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna & Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny & Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

2018 egyértelműen Drake éve volt: minden létező rekordot megdöntött, ami az online
zenehallgatást illeti. A Scorpion c. megasikeres albumból a megjelenés hetében 742,92 millió fogyott,
1 egy egység 1500 streamelt zeneszámnak felel meg messze maga mögé utasítva a korábbi rekordtartó Post Malone beerbongs & bentleys című albumát, melyre "mindössze" 431 millióan voltak kíváncsiak az első hét napban.

A női előadók számára is sikeres volt 2018 az Egyesült Államokban: slágerlistás jelenlétüket
megduplázva jelentősen növelték on-demand erejüket is. Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande
több héten át bérelt magának helyet a Billboard-listák élén. Sőt Cardi B Invasion of Privacy című
albumának megjelenésével rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték
zenéjét a megjelenés hetében.

2018 a kasszasikerek filmzenéinél a műfaj évek óta nem tapasztalt fellendülését eredményezte. A
holdudvarhatásból még a Queen is profitált: a Bohém Rapszódia c. filmnek köszönhetően az együttes
39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene
történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben. A legnagyobb showman
c. film premierje 2017-ben volt, ugyanakkor soundtrackje az egyetlen, amelyből egymillió példánynál
több fogyott tavaly (másfél millió).


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Media Hungary (2019. május 7-8.)

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!