mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mandalina Rita
Madalina Rita
Flow PR
újmédia stratéga, vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács
2019-01-21 14:12 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A testület véglegesítette a Szigetszentmiklós 107,0 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati felhívását kereskedelmi jellegű hasznosításra.

A frekvencián jelenleg üzemelő Lakihegy Rádió szolgáltatójának jogosultsága idén májusban - 12 év után - végleg lejár. A pályázati ajánlatokat 2019. február 18-án lehet majd benyújtani. A tanács elfogadta és véleményezésre a honlapján szintén csütörtökön közzétette a jelenleg használaton kívüli Tihany 105,7 MHz-es helyi rádiós frekvencia kereskedelmi hasznosítására kidolgozott pályázati felhívásának tervezetét.

Döntött a grémium a 2019-ben végleg lejáró kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságok elvi hasznosítására irányuló pályázati felhívás tervezetéről is, és azt a honlapján közzétette. A tervezetet Siófok-Fokihegy, Miskolc, Szentendre és Gyomaendrőd telephelyekre írta ki a Médiatanács, a médiaszolgáltatási jogosultság pedig mindegyik esetben legfeljebb három évre szól majd, ami a médiatörvényben foglalt feltételek teljesülése esetén további öt évre megújítható.

A Médiatanács - az eredeti pályázati célok szem előtt tartásával - a szolgáltató kérelmére hozzájárult ahhoz, hogy a Budapest 95,8 MHz-es körzeti rádiós frekvencián február 2-ától Rock FM helyett Sláger FM néven működő médiaszolgáltatás eddigi közösségi jellegét kereskedelmire módosítsa, amelynek következtében február 2-tól médiaszolgáltatási díjat köteles fizetni. A hatósági szerződésben szereplő vállalások többsége nem módosult, vagy csak annyiban változott, amely a kereskedelmi jellegű működés természetéből fakadóan szükséges. A médiaszolgáltató továbbra is köteles eleget tenni a magyar zenei kvótáknak, illetve megfelelni a rá irányadó speciális karakterisztikának. A szolgáltató a kérelmében foglaltakat azzal indokolta, hogy hosszútávú működését csak a rádió újrapozicionálásával, reklámbevételeinek növelésével látja biztosíthatónak - ez alapján mód nyílik arra is, hogy több jogdíjat kapjanak a magyar rockzenészek az adásba kerülő zeneszámaik után. A Médiatanács a szerződésmódosítás médiatörvénynek való megfelelőségén túl egyebek mellett azt is mérlegelte, hogy nem merül-e fel olyan médiapiaci körülmény, amely a módosítás engedélyezhetőségét gátolná, illetve a verseny szempontjából azt is megállapította, hogy hozzájárulásával nem sérti a pályázati eljárás tisztaságát, tekintettel arra, hogy a médiaszolgáltató egyedüli pályázóként nyert, azaz a módosítások nem változtattak volna egyébként a pályázati eljárás eredményén.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!