mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Látogatócsúcsot értek el tavaly a brit mozik
2019-01-30 11:56 [MTI + Mediainfo.hu]

A brit mozikban tavaly 177 millió jegyet vásároltak a nézők, ennél a látogatócsúcsnál legutóbb 1970-ben fordultak meg többen a szigetország filmszínházaiban.

A brit mozis szövetség adatai szerint tavaly 177 millió alkalommal mentek a britek moziba, s ez a legmagasabb látogatószám 1970 óta, amikor a M.A.S.H, a Love Story és az Airport sikerének köszönhetően 193 millió jegyet váltottak a nézők. A tavalyi adat éppen megelőzi az 1971-es 176 milliós látogatószámot, amikor a Gyémántok az örökkévalóságnak, A francia kapcsolat és a Piszkos Harry vonzott hatalmas közönséget - ismertette a The Guardian című brit napilap honlapja.

A mozis szövetség szerint az amerikai és a brit filmek egyaránt hozzájárultak a magas nézőszámhoz. A 2018-as brit tízes kasszasikerlistán olyan filmek szerepelnek, mint a Bosszúállók: Végtelen háború, a Mamma Mia! 2., a Fekete Párduc, a Bohém rapszódia és A legnagyobb showman.

A mozik látogatottsága Amerikában is nőtt, a Box Office Mojo szerint tavaly az előző évhez képest 7,4 százalékkal több nézőjük volt, összesen 1,3 milliárd jegyet adtak el. A növekedés a 2017-es visszaesés után következett be, akkor olyan kevesen mentek moziba, amire legutóbb 1992-re volt példa. Egyes elemzők ezt részint a streaming szolgáltatóknak, köztük a Netflix házimozis szolgáltatásának tulajdonították.

"Az olyan szolgáltatók előretörése a házimozizásban, mint a Netflix, az Amazon és az Apple iTunes nyilvánvalóan érezhető, különösen a Netflixé. Ugyanakkor a mi üzletágunkra nincs hatásuk. Átéltem a DVD, a Blue-ray és az internet beköszöntét, és mindig megkondították a vészharangot az ágazat felett. Mégis minden alkalommal azt láthattuk, hogy a mozival az ellenkezője történt és növekedett" - idézte a brit lap Tim Richards, a világ egyik vezető moziüzemeltetője, a Vue International igazgatóját.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!