mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szabó Ákos
Szabó Ákos
Adaptive Media
üzletfejlesztési vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
2 perccel tévézünk kevesebbet
2019-02-08 10:10 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2018-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 40 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2018-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 40 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 2 óra 56 perc volt: 3 perccel kevesebb, mint 2017-ben. A 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 34 percet tévéztek, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 29 percet töltöttek a képernyők előtt, ami pontosan ugyanannyi, mint az előző évben. A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,5%-ot jelent. A csatornatípusokat figyelembe véve a 2018-as év nagy nyertesei az általános szórakoztató csatornák voltak 49,6%-kal. A második-harmadik helyen állnak a filmcsatornák 11,4%-os, illetve a hírcsatornák 8%-os részesedéssel a tévénézési időből.

További 6,1%-os közönségarányt képviselt a gyerekcsatornák csoportja, és 5,7% jutott az ismeretterjesztő csatornákra is. A fennmaradó 19,2%-on osztoztak a sport-, életmód- és zenecsatornák, valamint ide tartozott az egyéb képernyőhasználat (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), az egyéb külföldi vagy egyedileg nem beazonosított csatornák csoportja is. Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévé közönségében (66,5%), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is. Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,6 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,1 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 31 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 11%-a volt. Egy néző naponta átlagosan 120 reklámot látott. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2018-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon megjelent tévéreklámok száma majdnem elérte a 12 milliót: összesen 11 948 258 hirdetés került képernyőre, amely 18,7%-kal több mint egy évvel korábban. A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 32 734 reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve 76 404 órának, azaz több mint 8 és fél évnek felelt meg.

A hirdetések csaknem 60%-a 30 és 20 másodperce, további 19%-uk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt. A reklámblokkok 1,8%-a állt csupán egyetlen szpotból, 11%-uk 2-5 darabot, 44,6%-uk 6-10 darabot, míg 42,5%-uk ennél is több szpotot tartalmazott. Az elmúlt esztendőben 552 hirdető 1 030 márkát hirdetett 7 229 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 930 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2018. év során került képernyőre. Az új hirdetések több mint egyharmada (39%-a) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 653-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 24 859 alkalommal volt látható a képernyőn. A legtöbb hirdetés a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott (2 756 947 db), ezt követte a "Kereskedelem" (2 408 130 db) és az "Élelmiszer" (1 603 147 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 56,6%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az "Élelmiszerkereskedelem" (622 050 db) volt, ezt követte a "Hipermarket" kategória (547 129 darab) és a "Megfázás, influenza elleni termékek" (527 443 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 24%-át fedte le.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!