mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
2 perccel tévézünk kevesebbet
2019-02-08 10:10 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2018-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 40 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2018-ban a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 40 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 2 óra 56 perc volt: 3 perccel kevesebb, mint 2017-ben. A 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 34 percet tévéztek, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 29 percet töltöttek a képernyők előtt, ami pontosan ugyanannyi, mint az előző évben. A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,5%-ot jelent. A csatornatípusokat figyelembe véve a 2018-as év nagy nyertesei az általános szórakoztató csatornák voltak 49,6%-kal. A második-harmadik helyen állnak a filmcsatornák 11,4%-os, illetve a hírcsatornák 8%-os részesedéssel a tévénézési időből.

További 6,1%-os közönségarányt képviselt a gyerekcsatornák csoportja, és 5,7% jutott az ismeretterjesztő csatornákra is. A fennmaradó 19,2%-on osztoztak a sport-, életmód- és zenecsatornák, valamint ide tartozott az egyéb képernyőhasználat (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), az egyéb külföldi vagy egyedileg nem beazonosított csatornák csoportja is. Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévé közönségében (66,5%), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is. Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,6 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,1 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 31 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 11%-a volt. Egy néző naponta átlagosan 120 reklámot látott. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2018-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon megjelent tévéreklámok száma majdnem elérte a 12 milliót: összesen 11 948 258 hirdetés került képernyőre, amely 18,7%-kal több mint egy évvel korábban. A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 32 734 reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve 76 404 órának, azaz több mint 8 és fél évnek felelt meg.

A hirdetések csaknem 60%-a 30 és 20 másodperce, további 19%-uk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt. A reklámblokkok 1,8%-a állt csupán egyetlen szpotból, 11%-uk 2-5 darabot, 44,6%-uk 6-10 darabot, míg 42,5%-uk ennél is több szpotot tartalmazott. Az elmúlt esztendőben 552 hirdető 1 030 márkát hirdetett 7 229 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 930 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2018. év során került képernyőre. Az új hirdetések több mint egyharmada (39%-a) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 653-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 24 859 alkalommal volt látható a képernyőn. A legtöbb hirdetés a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott (2 756 947 db), ezt követte a "Kereskedelem" (2 408 130 db) és az "Élelmiszer" (1 603 147 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 56,6%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az "Élelmiszerkereskedelem" (622 050 db) volt, ezt követte a "Hipermarket" kategória (547 129 darab) és a "Megfázás, influenza elleni termékek" (527 443 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 24%-át fedte le.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!